Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Selge MC, trenger litt hjelp!

veluci

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal selge min MC,og har en kjøper. Har ikke solgt noe sånt før, så lurer på om noen kan hjelpe meg litt.

Han som skal kjøpe sykkelen skal hente sykkelen nå til uken.

Eg jobber på sjøen, og er på jobb nå, så kan ikke være til stede når han skal hente sykkelen.

Vognkort del 2 som tilhører sykkelen min, har eg med meg opm bord, sammen med alle andre viktige papirer eg eier.

Mitt spørsmål er da om hvordan eg kan få gjennomført salget uten att eg er til stedet, og uten att vognkort del 2 er der sykkelen min er? Går det fint om eg bare skriver ut en salgsmelding, skriver under på den, og scanner og sender den til samboeren min, slik att hun kan få han til og skrive på den samt sende den til vegvesenet osv?

Hva gjør eg med del 1 av vognkortet? Skal han som skal hente sykkelen ha det når han kjøper sykkelen?

Takker for alle svar. Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det må være orginalunderskrift på salgsmeldingen, MEN det er mulig vegvesenet kan godta fullmakt på den. Isåfall kan samboeren din selge den på dine vegne, lovlig. Det du i tillegg kan gjøre, er å rive del 2 i fillebiter, helst makulere det og melde det tapt på vegvesen.no. Det siste gjorde i hvertfall jeg med den forrige bilen jeg solgte, og det var ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...