Gå til innhold

Mobilen hacket?!

Anbefalte innlegg

Begge de sistnevnte linkene dine er fra Trend Micro. Jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt de applikasjonene som er listet opp faktisk er ondsinnede, men noe av det ville jeg nok tatt med en klype salt før jeg får reversert dem selv.

Men enig at det er problematisk at såpass mye av ansvaret for sikkerheten ligger hos brukeren selv.

Når det er sagt synes jeg det blir for teit å påstå at sikkerheten i Android er dårligere enn på andre plattformer. Android har ASLR, PIE, hardwarestøttet NX, ELF hardening, osv, og faktum er at mens IOS blir jailbreaket gang på gang begynner det å bli lenge siden et root exploit for nye versjoner av Android så dagens lys.. En jailbreaket iPhone er en iPhone hvor så å si alle sikkerhetsmekanismer Apple har implementert er ute av spil, og det at man kan sploite et vilkårlig iOS produkt er ikke akkurat et sunnhetstegn...

Endret av Untouchab1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt gammelt dette da, men problemet er sikkert reellt idag også. Dog, ingen av disse appene eller utviklerne eksisterer lenger på GP, så noe gjøres jo. Finner man likevel noe har man en gruppe på Reddit som aktivt rapporterer utviklere og apps inn til google og får de fjernet: http://www.reddit.com/r/badapps

Når det gjelder AB-klonen krever jo dette litt tiltak fra brukeren også. For å installere apps utenfor GP må man aktivt tillate dette, og gjør man det bør man være klar over risikoen det kan medføre. Blir litt i samme gaten som en JB-et iPhone.

Hvis du er usikker på hvorfor spillet du laster ned har behov for å ringe og sende SMS osv og andre usaklige rettigheter, men likevel laster det ned, er det jo straks deg selv som er problemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det du så var nok en popup reklame for et antivirus program. Den kameralyden du snakker om som kom når du gikk ut av spillet kan være at du tok et skjermbilde (screenshot) Dette gjør man ved å trykke samtidig på av/på knappen og hjemknappen. I så fall vil du finne dette skjermbildet i galleriet ditt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...