Gå til innhold

Beste strømforsyning (må være stille)

Anbefalte innlegg

Vurderer å skifte kabinett og noen deler for å lage en så stille som mulig gaming pc. Starter med strømforsyning, blir seasonic eller be quiet! De har mange modeller, så kom med forslag. Handler hos CDON.no! Har lyst på full modulær for å kanskje kjøpe sleeved kabler i fremtiden, og tror 650w holder men skulle kanskje bare slått til med 750w så jeg har hvis jeg skulle prøve SLI/CFX for fun en gang! Ser at både seasonic og be quiet har toppmodeller med valgfri 12v rail etc og viftestyring, usikker på om jeg trenger dette. Vil bare ha en så stille som mulig og effektiv/bra psu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.diskusjon...owtopic=1500590

4! sider... hehe , den gir nå gode poeng.

hehe ja takk for tips, mye artig lesing der :D Kan jo liste opp mine specs hvis dere vil komme med innspill:

Asus p8z77-i deluxe (mini-itx)

Intel i7-2600k @ 4,7GHz

Gigabyte gtx 670 @ core 1306MHz mem 3700MHz

8GB Kingston hyperX 1866MHz CL9

128GB samsung 830 SSD

Tenker jeg blir å kjøpe fractal design arc mini samt be quiet dark rock pro 2 cpu kjøler, og kjøpe noen flere be quiet vifter til kabinettet. De medfølgende fractal viftene er ikke så ille egentlig? Men som du ser skal det bli en meget stillegående PC, selv med endel overklokking. Tenker 650w av topp kvalitet holder, men vil kanskje gå for 750w hvis jeg vil ha SLI i fremtiden. Blir også å kjøpe 2-3 HDDs når jeg får kabinettet. Har sendt mail til be quiet om anbefalning av strømforsyning, skal undersøke nærmere hva seasonic har å by på. Vil ha full modulær og vil bli kvitt coil whine. Hatt det på mine to siste strømforsyninger :D

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Etter å ha sett på be quiet sine står det mellom disse to

be quiet! STRAIGHT POWER E9-CM-680W

og

be quiet! DARK POWER PRO 10 750W

Usikker om det er verdt å betale 500kr mer for toppmodellen deres. Begge er gold, 1 % forskjell i effektivitet. Hva tror dere? Her kan dere se forskjellen på specs

Har Seasonic noe bedre alternativ i denne watt- og prisklassen?

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Ingen av de to merkene,kjøp denne http://cdon.no/elektronikk/corsair_power_supply_professional_platinum_series_ax760i_760w_atx_corsair_link-22314095

Og nei dette er ikke en rebrand av Seasonic X760,denne modellen er laget av Techtronic.

Seasonic har ikke DSP PSU-er per dags dato,kommer sikkert men vil ta litt tid.

Eide en Seasonix X760 for litt siden,varte i 4måneder før den feilet og jeg fikk pengene tilbake.

Denne Corsair PSU-en kommer med 7års garanti...

Lenke til kommentar

Ingen av de to merkene,kjøp denne http://cdon.no/elekt...r_link-22314095

Og nei dette er ikke en rebrand av Seasonic X760,denne modellen er laget av Techtronic.

Seasonic har ikke DSP PSU-er per dags dato,kommer sikkert men vil ta litt tid.

Eide en Seasonix X760 for litt siden,varte i 4måneder før den feilet og jeg fikk pengene tilbake.

Denne Corsair PSU-en kommer med 7års garanti...

Jeg tror nok du var veldig uheldig med seasonicen, ikke hørt om mange som det har skjedd hos. Hadde egentlig tidlig bestemt meg for å ikke velge Corsair av prinsippsak :D Aldri eid noe fra dem og har ikke så lyst til å starte nå heller. Skal undersøke litt mer så får jeg se hva jeg ender opp med!
Lenke til kommentar

Har hatt noen strømforsyninger opp gjennom årene, men den jeg har beholt er be quiet! Darkpower. jDe tester forholdsvis bra men det gjør og toppserien til corsair. Jeg vil si at det er lurt å legge litt ekstra i psu, den varer tross alt lengre en de fleste andre komponenter i maskinen. Billige psu fører fortere til ustabilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...