Gå til innhold

PC låser seg ved cd-brenning!

kjartt

Anbefalte innlegg

Hei

Har et kjedelig problem når jeg brenner cd'er (spesielt ofte ved cue/bin), maskinen låser seg midt i en cd-plate. Og jeg må dermed restarte PC. Virker som det kan være en sammenheng med at jeg bruker eMule 0.30a. Jeg kan brenne cd'er før jeg starter eMule og kanskje noen etter (dette varierer). Skjønner ikke hva som er feilen og det er veldig irriterende og hele tiden måtte restarte pc for å brenne et par cd'er.

Har en Philips 52x24x52 cd-brenner (firmware oppgradert til siste versjon) og bruker Nero v.6.0.0.11 eller Alchohol, samme feilen i begge programmene. Bruker MMore cdr-plater. Ellers tror jeg ikke at det er mangel på minne som kan være feilårsak. Har tilgjengelig 768 MB og det er ihvertfall ledig 200 MB når brenning starter.

Har prøvd å finne noe om dette på dette forumet og andre steder, men uten hell. Kanskje det er noen av dere som har et løsningsforslag, eller har vært borti noe lignende?

Med vennlig hilsen kjartt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips...men dette hjalp desverre ikke. Har nå satt brenner på egen IDE-kanal på ATA-133 controller. Device Manager sier at dette er en Scsi Cd-rom....noe det ikke er. Når en cd brennes brukes alt tilgjengelig minne opp, er kanskje dette som gjør at maskinen låses.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...