Gå til innhold

hvordan trene styrke og utholdenhet

Anbefalte innlegg

Hei jeg veier 75 kg og er ca 184 cm høy, I et år har jeg trent kun styrke for å bygge meg og jeg har klart å bygge meg en del, fra å være en liten tynn fyr til en helt greit figur, men jeg vil bli enda større kanskje veie 80 kg til sommeren problemet mitt er at jeg vil også trene utholdenhet, bli rask og få utholdenhet fordi jeg skal prøvespille i fotball i et høyt nivå. Målet mitt er å bli nesten som fotball spilleren Hulk på det brasilianske laget, han er stor og rask. Men hvordan skal jeg klare det? Jeg har vanligvis trent 4 dager i uka minst 3, der jeg har trent 2 muskel grupper hver gang og pause annen hver dag, trent i 45 min hver muskel gruppe en dag bryst og triceps og etc. Men hvordan skal jeg klare å bli rask og få god kondis samtidig som jeg blir stor og sterk? Går det eller burde jeg bare fokusere på styrke først og trene utholdenhet etterpå?

Endret av Player10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crossfit er vel et alternativ, dog tviler jeg på at du blir stor av det. Du kan jo prøve men samtidig spise som bare pokkern. Kan nok bli sterk av crossfit om du er nøye med progresjon, men man ser ikke mange "store" crossfittere.

Det viktig med hvile da du kjører crossfit da det er veldig krevende. Jeg er ikke noen crossfitter selv da ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...