fotogigen Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Lundeportrett Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Veldig fint portrett og en god komposisjon, Fotogigen ! Gode farger og jeg liker at vi ser fuglens blikk så tydelig. Opplever dog at det mangler litt på det tekniske og tror lukkerhastigheten kunne vært 1/400 i stedet for 1/500. Begrunnelse: Det som er definert som høylysområdet i Lightroom er noe overeksponert mens helt i enden av toneomfanget, altså den enden som er definert som hvitt; oppleves som undereksponert. Dette gir et litt flatt lys. Foreslår følgende endringer i Lightroom: 1) Highlights: -100 2) Whites: +60 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Vakkert portrett på alle måter, rett og slett! Bra dette! :) Lenke til kommentar
Gunnar Skogan Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Synes det er veldig bra jeg, også teknisk. Nydelig bakgrunn også. Lenke til kommentar
Kjetil Øyen Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Skal vel godt gjøres å få det bedre enn dette........Knallbra. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Takk for kommentarer! det er mulig det kan trenge en ørliten justering... jeg skal prøve de verdiene du anslår Birger.. men husk, lundefuglen er ikke hvit i ansiktet.. derimot gråtone... Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Takk for kommentarer! det er mulig det kan trenge en ørliten justering... jeg skal prøve de verdiene du anslår Birger.. men husk, lundefuglen er ikke hvit i ansiktet.. derimot gråtone... Jeg glemte å nevne at jeg var så "streng" for jeg vet hvilket høyt nivå du har på dine bilder og at jeg ville poengtere viktigheten av å eksponere til høyre i histogrammet. Det som er mest hvitt i dette bildet ditt er ikke ansiktet men heller en refleks i øyet samt brystpartiet. Det kan godt være at jeg er ute og sykler, men en diskusjon tar vel ingen skade av Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 Takk Birger, jeg setter svært stor pris på slike kommentarer som kan forbedre bildene mine! selv den minste ting er viktig og en diskusjon rundt bildene er jo bare bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg