ivarhoff Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Hvordan sletter man en harddisk ordentlig? Har ikke noe behov for å gjemme unna noe, men jeg har brukt GetDataBack, og det virker for bra! Jeg hadde 2 partisjoner på 20 og 100 GB før. Formaterte så disken og lagde nye partisjoner på 40 og 80 GB. Så røyk disken etter en stund. GDB ble redningen etter at 4-5 andre program nektet å gjøre jobben. Men GDB fant også igjen mine gamle partisjoner og det hele ble ganske kaotisk! Nå er alt under kontroll, men jeg ønsker å SLETTE alt slik at GDB ikke finner gamle partisjoner og filer neste gang jeg måtte få bruk for det. Hva er løsningen? Lavnivåformatering? Overskrivingsprogram? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Du må bruke overskrivning ja. Jeg tror 7 ganger er det "offisielle" antallet ganger du skal skrive over før alt er vekke, men forsvaret eller noe slikt var oppe i enda høyere. Er ikke sikker, men det kan være at Eraser kan slette X antall ganger. Men så sletter den kun filer de legger i papirkurven på denne måten da... :/ Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Hvordan sletter man en harddisk ordentlig? Har ikke noe behov for å gjemme unna noe, men jeg har brukt GetDataBack, og det virker for bra! Jeg hadde 2 partisjoner på 20 og 100 GB før. Formaterte så disken og lagde nye partisjoner på 40 og 80 GB. Så røyk disken etter en stund. GDB ble redningen etter at 4-5 andre program nektet å gjøre jobben. Men GDB fant også igjen mine gamle partisjoner og det hele ble ganske kaotisk! Nå er alt under kontroll, men jeg ønsker å SLETTE alt slik at GDB ikke finner gamle partisjoner og filer neste gang jeg måtte få bruk for det. Hva er løsningen? Lavnivåformatering? Overskrivingsprogram? Jeg ville nok gått for lavnivåformattering, det bruker vi på skolen der jeg går når vi skal laste opp ny image fil bare for å få rensket opp i dritten elevene lager, og det virker topp. Prøv MaxLLF, det er supert. Putt det i en diskett, boot opp og du starter. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 har sett på det samme selv, fant ibas sine verktøy expert eraser heter den og er helt sikker killdisk var også en ellers er det vel bare å kjøre format c: ørten ganger diagnoseverktøyene til harddisk produsentene pleier også å inneholde en lavformateringssak Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 ellers er det vel bare å kjøre format c: ørten ganger Formatering overskriver vel ingenting? Bare markerer alt på disken som overskrivbart. Det finnes jo unformat programmer som faktisk fungerer. Rett meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 ellers er det vel bare å kjøre format c: ørten ganger Formatering overskriver vel ingenting? Bare markerer alt på disken som overskrivbart. Det finnes jo unformat programmer som faktisk fungerer. Rett meg hvis jeg tar feil. Spørs hva slags formatering du bruker. 'Quick format' sletter bare informasjonen om filene (master file table) mens en 'vanlig format' sveiper over hele disken. Jeg skal ikke uttale meg om dataene virkelig blir slettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå