Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matte/Fysikk kurs før høgskole?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nettopp sendt inn min søknad om valg for høgskole til høsten. Der blant annet data ingeniør er på førstevalget. Problemet er bare det at jeg mangler fysikk 1 r1 og r2 matte, noe som jeg skal søke kurs om i sommerferien. Tingen er det at jeg også har andre valg på min liste som f.eks kun krever r1 matte, men hvordan blir dette da når jeg skal søke kurs? må jeg søke disse to separert? eller kan jeg søke r1 og r2, og velge bort r2 om jeg ikke kommer inn på ingeniør?

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er kanskje ikke helt det svaret du spurte etter, men det kan kanskje være til hjelp.

Har du undersøkt TRES (Tresemesterordning for ingeniørutdanning)? Det går ut på at du starter på R1 matematikken i juni og få bakt inn r2 og fys1 i resten av skoleåret i tillegg til de andre dataingeniørfagene.

Sjekk ut hjemmesiden til det universitetet/høgskolen du vil studere ved. Du søker nemlig TRES-veien direkte på hjemmesiden til universitetet/høgskolen. Fristen er den 15. april her også, så du har ikke veldig god tid.

Jeg tror TRES-veien er eneste veien for deg hvis du vil starte på dataingeniørutdannelsen nå til høsten.

Endret av F.S;D iTiLt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...