Gå til innhold

eksternt batteri til mobil/batteri i lomma..


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en mobil batteri lader/pakke som jeg kan ha med på turer osv, som kan lade min mobil flere ganger uten å bli tomt..

Mener å huske jeg fant noe slik på din side, ell amobil, til ca 1600kr, men finner den ikke igjen.. noen som har noen ideer?

gjerne link...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1150mAH tilsvarer ca en oppladning på en typisk mobiltelefon. Skal du ha en lader til din mobil er mAH og ampere to viktige kriterier. mAH for antall ladesykluser og ampere for ladetiden per syklus.

 

Er det en tur i måneden kan en med oppladbart batteri være best men er det sjeldnere kan du kjøpe en som går på AA batteri til noen få dollar.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Dette kan vel være et alternativ? Jeg har bestilt en slik. Tar noen timer å lade den når den er tom da... http://www.ebay.co.uk/itm/PORTABLE-20000mAh-Power-Bank-External-Battery-Mobile-Charger-for-iPad-cell-phone-/360628068912?ssPageName=ADME:L:OC:GB:3160

Er du fornøyd med denne?

Skal på en lang flytur i sommer, og tenkte å ha litt ekstra batteritid på Galaxy tab 2 (10.1). Vil denne duge tror du?

Lenke til kommentar

20,000 mAh = nesten 3 oppladninger før power banken er tom (gitt at nettbrettet er avslått under lading). Eller mellom 2 og 3 ladninger mens nettbrett er på.

 

Gitt at batterikapasiteten på nettbrettet er 7,000 mAh.

 

Batteribanken skal også klare å levere 2,1A under lading av en enhet så her ser det ut som et solid kjøp til ditt bruk.

Lenke til kommentar

 

Er du fornøyd med denne?

Skal på en lang flytur i sommer, og tenkte å ha litt ekstra batteritid på Galaxy tab 2 (10.1). Vil denne duge tror du?

Samsung bruker en egen koding på laderne sine, så du trenger denne for å få det til å lade skikkelig: http://dx.com/p/usb-male-to-female-data-charging-switch-adapter-cable-for-samsung-galaxy-tab-p7500-more-black-127843

Det finnes sikkert andre slike også, men den jeg linker til har jeg selv, så jeg kan si med sikkerhet at den virker.

Ellers vile jeg ikke forventet mer enn maks et par oppladinger fra 20.000 mAh. Det går bort en del strøm i prosessen.

Lenke til kommentar
Samsung bruker en egen koding på laderne sine, så du trenger denne for å få det til å lade skikkelig: http://dx.com/p/usb-male-to-female-data-charging-switch-adapter-cable-for-samsung-galaxy-tab-p7500-more-black-127843 Det finnes sikkert andre slike også, men den jeg linker til har jeg selv, så jeg kan si med sikkerhet at den virker. Ellers vile jeg ikke forventet mer enn maks et par oppladinger fra 20.000 mAh. Det går bort en del strøm i prosessen.

Takk for tipset!

Et par oppladninger burde holde lenge. I utgangspunktet er målet å forlenge batteritiden i forbindelse med flyreise - vi skal ta fly i nesten 12 timer i strekk, og planen er at to små gutter kan se på film på nettbrettet. Og dersom de ikke skulle sovne er 4-5 timer (som jeg tror batteriet på tab'en skal holde) litt i korteste laget.. ;)

 

Fant forøvrig denne på DealExtreme, burde vel være ganske lik den på eBay litt lenger opp?

(greit å bestille alt på samme plass..)

Lenke til kommentar

Den du fant på dx ser vel ut til å være like grei som den fra ebay, så hvis prisen ikke er veldig off kan du like gjerne bestille alt fra dx og få det samtidig. Syns ofte jeg får ting fortere fra dx også, men de har tydeligvus begynt å bruke china post nå, så jeg er litt spent på om det kommer til å ta lenger tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...