Frekvens Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Ser etter førstebil, med et budsjett på rundt 100.000 kr,- Jeg vil gjerne ha litt motor, og ikke noe jollekjærre som Golf/Polo. Vil helst ikke ha noen store problemer med å skru på motor heller, dvs. noe lignende Opel Vivaro. Litt hestekrefter hadde heller ikke vært så ille. Kan ta utgangspunkt i denne 320'en her; BMW 3-serie 320I 170HK, M-SPORT, SKINN, 2002, 185 200 km, kr 111 512,- For meg er det der litt drømmebil, og den viser ganske klart hva jeg er ute etter. Interiøret er svart, felgene er nydelige, og den ser bra velholdt ut. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Vil du ha Vivaro??? Fransk kassebil??? Opel Calibra Turbo 4x4 Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 (endret) Vil du ha Vivaro??? Fransk kassebil??? Nei, vil ikke ha Vivaro.. Vil helst ikke ha noen store problemer med å skru på motor heller Opel Calibra Turbo 4x4 Er Opel noe å satse på da? Endret 15. april 2013 av Frekvens Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Er Opel noe å satse på da? Hold deg i hvert fall laaaangt unna Calibra Turbo 4x4. 1 Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Funker greit de, så fremt at man ikke kjøper noe som er rævkjørt av en nyoppkjørd pode med 0 respekt for bilen Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Funker greit de, så fremt at man ikke kjøper noe som er rævkjørt av en nyoppkjørd pode med 0 respekt for bilen Med andre ord; alle Calibraer i Norge. Forferdelige biler, grusomme å se på er de også. Endret 16. april 2013 av Kent Touch This Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Utseende er jo smak å behag det Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Må vel bare si det som alle sier. Kjøp en stygg, kjedelig og lat Toyota. Evighetsmaskin stopper aldri. Hvorfor? Fordi teknikken er fra 1985. Den dagen en drivknute, bremseskjold eller bærebru må byttes, lukter det brennt plastikk av visakortet, med det samme godkjennt kommer opp på displayet. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Må vel bare si det som alle sier. Kjøp en stygg, kjedelig og lat Toyota. Evighetsmaskin stopper aldri. Hvorfor? Fordi teknikken er fra 1985. Den dagen en drivknute, bremseskjold eller bærebru må byttes, lukter det brennt plastikk av visakortet, med det samme godkjennt kommer opp på displayet. Så du mener det ville vært mer økonomisk fornuftig å kjøpe en Opel Calibra 4x4 turbo som førstebil i stedet for en vanlig Toyota i sammeprisklasse? Det er ikke mye logikk i det du skriver. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Han ville ha en bil med litt futt. Finnes det noen toyota med brukbart futt? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Calibra 4x4 Turbo er en seriøs møkkabil. Fordelingskasser spises til frokost, og girkasser til lunch. Selv har jeg vært så "heldig" at jeg har kjørt litt rundt i en -93 Vectra 4x4 Turbo.. Det er teknisk sett en identisk bil med annet karosseri og sånt. Det var et særdeles dyrt bilhold for eieren (ikke meg!), det samme var det med Calibra 4x4 Turboen til en annen kompis, koster MYE å ha i drift. Bil med litt futt til 100k? Toyota MR2 kan være et godt alternativ om man tar til takke med 2-seter. Morsom bil til tross for beskjeden effekt (140hk vel..). Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Han ville ha en bil med litt futt. Finnes det noen toyota med brukbart futt? Det er du som nevner Toyota først, ikke meg. Det finnes veldig, veldig mye annet man velger før en Calibra Turbo. Lungekreft er et eksempel. 4 Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Kan få kjøpt en BMW 750i '94-mod som har gått rundt 100.000km, tror dere at det er noe å satse på? Har ikke blitt vinterkjørt i perioden etter den ble hentet fra Svalbard. Ikke noe annet rust enn rust som har oppstått fra steinsprut. Endret 16. april 2013 av Frekvens Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Tror ikke en V12 er noe særlig som førstebil. Forsikringen går jo i taket, og tror ikke den er billig å drifte. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Har hatt vectra turbo selv. 4x4 funket bestandig slik den skulle. Så fremt du har litt iq, så er det ikke vanskelig å finne grunnen til at havarerer. Sier som i foresterreklamen "livet er for kort til å kjøre kjipe biler" Endret 16. april 2013 av Fjernsyn Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 Tror ikke en V12 er noe særlig som førstebil. Forsikringen går jo i taket, og tror ikke den er billig å drifte. Argh, kan jo drømme.. Uansett, jeg tror ikke en Opel er så aktuelt for meg! Føler at de mangler en del, og jeg orker ikke å skaffe den ørtende Opelen i familien.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 BMW 750i er behagelig så lenge den funker, noe som gjerne ikke er evig. Det er DYRT å eie en slik bil. Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 (endret) BMW 750i er behagelig så lenge den funker, noe som gjerne ikke er evig. Det er DYRT å eie en slik bil. ... Endret 16. april 2013 av Frekvens Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Kan jeg spørre hvorfor du ser etter bil så tidlig? Personlig ville jeg vært litt mer fornuftig hva motorstørrelse angår. BMW`en du linker til kan fort koste deg 25-30 000 kr i året i forsikring. Dyrt blir det selvfølgelig uansett hva du velger. Jeg ville lett etter noe litt nyere, og med lavere KM-stand. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41024331 Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Generelle ting å se etter når du skal ha deg bil. 1. Kilometerstand ikke for mye, men heller ikke for lite hvis bilen begynner å få noen år på baken 2. Bilens stand. 3. Delepriser. 4. Forsikring 5. Du må selfølgelig like bilen. Dra til bilforettninger å prøv biler til rundt det du vil bruke. Vil de selge biler, så er de villige til å la deg prøve. Har du ikke lappen, ta med deg noen som prøver for deg. Har selv prøvd utallige biler til forhandler Endret 16. april 2013 av Fjernsyn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå