Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstebil

Anbefalte innlegg

Ser etter førstebil, med et budsjett på rundt 100.000 kr,- Jeg vil gjerne ha litt motor, og ikke noe jollekjærre som Golf/Polo. Vil helst ikke ha noen store problemer med å skru på motor heller, dvs. noe lignende Opel Vivaro. Litt hestekrefter hadde heller ikke vært så ille. :dremel:

Kan ta utgangspunkt i denne 320'en her;

BMW 3-serie 320I 170HK, M-SPORT, SKINN, 2002, 185 200 km, kr 111 512,-

For meg er det der litt drømmebil, og den viser ganske klart hva jeg er ute etter. Interiøret er svart, felgene er nydelige, og den ser bra velholdt ut. :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må vel bare si det som alle sier. Kjøp en stygg, kjedelig og lat Toyota. Evighetsmaskin stopper aldri. Hvorfor? Fordi teknikken er fra 1985. Den dagen en drivknute, bremseskjold eller bærebru må byttes, lukter det brennt plastikk av visakortet, med det samme godkjennt kommer opp på displayet.

Så du mener det ville vært mer økonomisk fornuftig å kjøpe en Opel Calibra 4x4 turbo som førstebil i stedet for en vanlig Toyota i sammeprisklasse? Det er ikke mye logikk i det du skriver.

Lenke til kommentar

Calibra 4x4 Turbo er en seriøs møkkabil.

Fordelingskasser spises til frokost, og girkasser til lunch.

Selv har jeg vært så "heldig" at jeg har kjørt litt rundt i en -93 Vectra 4x4 Turbo.. Det er teknisk sett en identisk bil med annet karosseri og sånt.

Det var et særdeles dyrt bilhold for eieren (ikke meg!), det samme var det med Calibra 4x4 Turboen til en annen kompis, koster MYE å ha i drift.

Bil med litt futt til 100k?

Toyota MR2 kan være et godt alternativ om man tar til takke med 2-seter.

Morsom bil til tross for beskjeden effekt (140hk vel..).

Lenke til kommentar

Kan få kjøpt en BMW 750i '94-mod som har gått rundt 100.000km, tror dere at det er noe å satse på? Har ikke blitt vinterkjørt i perioden etter den ble hentet fra Svalbard. Ikke noe annet rust enn rust som har oppstått fra steinsprut.

Endret av Frekvens
Lenke til kommentar

Tror ikke en V12 er noe særlig som førstebil. Forsikringen går jo i taket, og tror ikke den er billig å drifte.

Argh, kan jo drømme..

Uansett, jeg tror ikke en Opel er så aktuelt for meg! Føler at de mangler en del, og jeg orker ikke å skaffe den ørtende Opelen i familien..

Lenke til kommentar

Generelle ting å se etter når du skal ha deg bil.

1. Kilometerstand ikke for mye, men heller ikke for lite hvis bilen begynner å få noen år på baken

2. Bilens stand.

3. Delepriser.

4. Forsikring

5. Du må selfølgelig like bilen.

Dra til bilforettninger å prøv biler til rundt det du vil bruke. Vil de selge biler, så er de villige til å la deg prøve. Har du ikke lappen, ta med deg noen som prøver for deg.

Har selv prøvd utallige biler til forhandler

Endret av Fjernsyn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...