Abnorm Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Kan dere hjelpe meg å finne en ny veske som skal beskytte kamerauttyret når jeg er på tur Ekstreme forhold - Utstyret skal medbringes på offpist turer, is/fjell klatring, bestigninger osv. Vesken skal inneholde dette utsyet: 1 stk. Canon 6D 1 stk. Canon 70-200mm F2.8L IS II 3 stk Filter 2 stk Batterier til kamera Har ingen krav til utseende eller bæreegenskaper (håndtak/stopper), da vesken alltid blir oppbevart i en større tursekk. Vesken må gi god beskyttelse for ytre påkjennelser (Støtt og slag). Den må også være vannavstøtende (vanntett ikke nødvendig), tilfelle fall og det komme snø inn i sekken. Vesken må være så liten og lett som mulig, ekstra plass som ikke blir benyttet til utstyret er totalt meningsløst, ettersom det både opptar vekt (gram) og volum. Endret 16. april 2013 av frecjoha Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Kanskje du burde se etter innmaten i en kameraveske ? Tror en veske tar unødvendig plass hvis du allikevel skal kun ha den i tursekken. http://www.amazon.com/DSLR-Camera-Insert-Make-Your/dp/B0047P0QLC Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Think Tank Digital Holster 20 V2.0 - har plass til kamera+objektiv+diverse smått. Snuten kan med glidelås både være lang og kort - gjør du den lang er det plass til påmontert 70-200 med reversert solblender, og i kort modus kan du ha på et mindre objektiv (allikevel god plass til en "stor" 24-70). Digital Holster 40 har plass til større kamera med batterigrep. Men - denne er laget til å bæres som den er - med skulderrem, feste til belte og håndtak på toppen. Lenke til kommentar
to88he Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Kanskje du burde se etter innmaten i en kameraveske ? Tror en veske tar unødvendig plass hvis du allikevel skal kun ha den i tursekken. http://www.amazon.co...r/dp/B0047P0QLC Enig. 6D tåler litt sprut og en liten støyt i ny og ne. En sekk i sekken, hadde for mitt vedkommende bare blitt dill. Utstyret skal BRUKES og ikke stå pent på hylla. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Jeg har en Ortlieb vanntett kamerabag liten og lett, er ikke polstret med det kan fikses ved og bruke et håndkle, etc. rundt utstyret. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Kanskje du burde se etter innmaten i en kameraveske ? Tror en veske tar unødvendig plass hvis du allikevel skal kun ha den i tursekken. http://www.amazon.co...r/dp/B0047P0QLC Støtter denne teorien.Problemet er bare å finne en "innmat" som er godt nok polstret. Må tåle knall og fall. Utstyret skal medbringes på offpist turer, is/fjell klatring, bestigninger osv. Endret 16. april 2013 av frecjoha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå