Gå til innhold

Asus UX32 nå eller vente på Haswell?

Anbefalte innlegg

Fant endelig en bærbar som passer til mine krav. Dedikert skjermkort og i7-cpu samt oppgraderbar disk og minne i en lettest mulig pakke med høyoppløst skjerm er det UX32 leverer. Men så husker jeg at forrige "tock"-steg fra Intel med Sandy Bridge i januar 2011 plutselig gjorde alle eksisterende minibærbare gammeldagse over natten. Nå er det under 2 måneder til neste "tock" med Haswell, så da er jeg plutselig i tvil om hvor mye bedre slike maskiner kan bli på såpass kort tid. Får vi et tilsvarende paradigmeskifte denne gangen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessorytelsen kommer nok ikke til å øke spesielt, men strømforbruket skal forbedres mye (ryktes rundt 30% mer strømeffektiv) i forhold til dagens prosessorer, og det er ny integrert grafikk. Vil ikke forundre meg om den nye integrerte intel grafikken er omtrent på nivå med Nvidia GT620M som sitter i maskinen du vurderer. Da får du plutselig muligheten til å velge langt flere maskiner og få samme grafikkytelse som dagens svakere dedikerte kort og bedre batteritid.

De nye maskinene vil nok begynne å komme på lager i juni/juli.

Edit: ser ikke helt vitsen med å velge i7 over i5 på ultrabooks, forskjellen er så liten, både i5 og i7 er dual core for ultra prosessorene. Kostnaden er oftest mye større enn ytelsesøkningen.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...