Gå til innhold

Min nye WD2000JB

Zuluzion

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne får en uke siden Western Digital Caviar 200GB IDE 7200RPM

Special Edition 8MB cache. Den bråker no sinnsykt.

Har sjekket litt på WD sine sider og der står det at den skal bråke ca 1dB mer en min gamle WD 1200JB. Men harddisken bråker mye mer. Så nå pleier jeg å skru den av når jeg sover :-?

Min gamle WD1200JB

Min nye WD2000JB

Info om lyd ligger nederst

Er dette vanlig? Burde jeg bytte den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal da ikke bråke så mye? Kjører 2 raptors + en WD2000JB og kan ikke si jeg hører noen av de, selv med åpent kabinett. Disse står i no-vibes-rammer, har ikke prøvd uten. Uansett, hd'n din skal være ganske stillegående. Hvis det ikke er skrape-lyder ville jeg anbefalt deg å prøve noe alla no-vibes. En økning på 3dB tilsvarer en fordobling av støy-nivået, så en økning på 1dB kan være ganske merkbar.

Kom på en ting, kjører du begge samtidig? Da vil det naturligvis bli noe mer enn en dobling i støy...

Lenke til kommentar

WD bråker no SINNSYKT! herregud, du som sier du ikke hører de må ha 5kg voks i hvert øre, de er oppgitt til 34db(A), mens samsung å seagate ligger rundt 24-26 db(A), jeg har hørt forskjellen, å den er sinnsyk!

WD er jet-jager, seagate/samsung er seilfly i forhold..

Lenke til kommentar
WD bråker no SINNSYKT! herregud, du som sier du ikke hører de må ha 5kg voks i hvert øre, de er oppgitt til 34db(A), mens samsung å seagate ligger rundt 24-26 db(A), jeg har hørt forskjellen, å den er sinnsyk!

Og hvor gammel er du? Totalt unødvendig tone i posten din og så absolutt ikke til hjelp for Zuluzion.

Seagate skal ha for at de er stillegående (FDB), men alle støyproblemer med HD'er for meg har blitt løst med no-vibes, til og med sinte, gamle IBM-disker blir relativt stillegående med det.

Lenke til kommentar

Og hvor gammel er du? Totalt unødvendig tone i posten din og så absolutt ikke til hjelp for Zuluzion.

Jeg er akkurat fylt 13, men det er urelevant, jeg vet en bråkete harddisk når jeg hører den, å ja, Maxtor er å bråkete! hvis dere ikke hører at WD/Maxtor bråker må dere ha så mye annet i maskinen som bråker at det kan være det samme hvilken harddisk dere velger....

Lenke til kommentar

Vil bare bekrefte kyans påstand. Jeg har selv erfart begge diskene. Min WD bråkte så mye at lekselesing i nærheten av PC'n ble umulig. Har byttet til Segate Barracuda 120gb nå. Ytelsen er endel svakere enn WD, men lydnivået er vesentlig lavere. Riktignok bråker WD mye mer, men sm sagt så er ytelsen betraktelig bedre.

Hadde jeg åpnet dette temaet ville jeg vært meget takknemlig for den informasjonen kyan gave meg. Ville heller blitt heftig forbannet over KidComa's usakelige utspill. :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...