merterje Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg har hatt i 2 vintre noen Hankok (vet ikke om det er riktig skrevet) piggdekk, og jeg husker at jeg kjørte dem inn på riktig måte. Men ser at på begge forhjula er mange pigger detti av, men ikke på bakhjula. Undres på hvorfor akkurat forhjula ? Her forhjuldrevet Mazda 323. Lurer på om jeg neste år setter fordekkene bak, høyre på høyre side.... ? Har hørt at det nesten er slutt på å ha på pigger igjen, de sitter ikke så bra og kan skade dekka ? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 det er fordi når du akslererer (og bremser?) er friksjonen høyest på fremhjulene, bakhjulene bare triller etter. Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Sånn er det alltid,piggene datter av raskere fra drivhjula,samme skjer hvis du hadde en bakhjulstrekk bil,alle pigger ville ha dattet av bak. Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Mer vekt på fremhjulene, driften er på fremhjulene, bremsene tar sterkest på fremhjulene, når du står stille og svinger får piggene på fremhjulene også gjennomgå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå