reminett Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Sjekk denne: xc90:/installs/c2/capture # ./capture -d /dev/video0 -o | tee > ffmpeg -i pipe:0 -vcodec copy /data/pvr/video/temp/out1.ts > ffmpeg -i pipe:0 -vcodec copy /data/pvr/video/temp/out2.ts tee: invalid option -- 'v' Try 'tee --help' for more information. xc90:/installs/c2/capture # Jeg skjønner at jeg må pakke inn de to ffmpeg-kommandoene pga parameterne som åpenbart "antas" å være tee-parametere. Men hvordan? Har prøvd med ", ' og ´ rundt.. Jeg vet at dette er et newbiespørsmål, men jeg har ikke hatt behov for det før, og vet ikke hvordan jeg skal søke etter det på engelsk Og dere er alltid så hjelpsomme Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Hvorfor har du '>' der? Skal vi se hva du prøver å gjøre: Du prøver å skrive den samme videostrømmen til to forskjellige filer, er det så? Lenke til kommentar
reminett Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Jeg gjorde tydeligvis feil pga at jeg leste en annen tråd litt for raskt.. Jeg har kommet frem til følgende kommando, med bruk av fifo: /installs/c2/capture/capture -d /dev/video0 -o | tee /camerainput/front /camerainput/back > /dev/null Nå har jeg output til to fifos. Så kjører jeg to ffmpeg-kommandoer: kommando 1: ffmpeg -i /camerainput/front -vcodec copy /data/pvr/video/temp/front.ts kommando 2: ffmpeg -i /camerainput/back -vcodec copy /data/pvr/video/temp/back.ts Problemet er at kommando 1 ikke får noen strøm før kommando 2 kjører og ovendt. Målet mitt er å sende stdout fra "capture"-kommandoen til noen filer som jeg kan "tappe" fra, fra hvilket som helst program (i dette tilfellet ffmpeg). Endret 14. april 2013 av reminett Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Fylles ikke filene? Det ser helt riktig ut. Hvorfor gir du samme strøm til to filer, forresten? Virker litt bakvendt. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Jo, de fylles, men av en eller annen grunn så får ikke kommando 1 noe før kommando 2 kjører. Dvs begge filene må leses fra før noe skjer. Og hvis jeg killer ffmpeg kommando 1 med f. eks. CTRL-C, så dør feeden til kommando 2. Grunnen til dette er at jeg skal ha en ffmpeg prosess som kjører ut til en fil uten encode noe, og en annen ffmpeg prosess som gjør strømmen til mjpeg (fra h264, som er det "capture" gir). Edit: endret forrige innlegg sine output-filnavn i ffmpeg-kommandoene., kunne være litt forvirrende. Endret 14. april 2013 av reminett Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Men gir ikke /dev/video0 deg bare én stream? Lenke til kommentar
reminett Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Men gir ikke /dev/video0 deg bare én stream? Jo, /dev/video0 gir meg én stream via "capture". Jeg vil distribuere denne streamen til forskjellige andre prosesser for å gjøre forskjellige ting med den. F. eks. 1. Lagre streamen i et lesbart videoformat. 2. Prosessere streamen; gjøre den til mjpeg og streame ut med ffmpeg og ffserver Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Men du overskriver jo aldri råfilen, så du kan fortsatt bruke den til flere ting. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Nope. First in - first out.... FIFO... Det er derfor jeg trodde jeg kunne pipe til to fifoer Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg klarer ikke se hvordan first-in-first-out gir mening her. Du skriver jo den identiske strømmen til to filer samtidig med tee. Disse filene må jo nødvendigvis bli identiske. Er de det? Lenke til kommentar
reminett Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Ja, men det lagres jo ikke noe i de filene.. De "tømmes" jo mens de blir lest.. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Hæ? Nei? Det skal de da virkelig ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå