Gå til innhold

piping, tee og parametere

Anbefalte innlegg

Sjekk denne:

xc90:/installs/c2/capture # ./capture -d /dev/video0 -o | tee > ffmpeg -i pipe:0 -vcodec copy /data/pvr/video/temp/out1.ts > ffmpeg -i pipe:0 -vcodec copy /data/pvr/video/temp/out2.ts

tee: invalid option -- 'v'

Try 'tee --help' for more information.

xc90:/installs/c2/capture #

Jeg skjønner at jeg må pakke inn de to ffmpeg-kommandoene pga parameterne som åpenbart "antas" å være tee-parametere. Men hvordan? Har prøvd med ", ' og ´ rundt..

Jeg vet at dette er et newbiespørsmål, men jeg har ikke hatt behov for det før, og vet ikke hvordan jeg skal søke etter det på engelsk ;)

Og dere er alltid så hjelpsomme :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjorde tydeligvis feil pga at jeg leste en annen tråd litt for raskt..

Jeg har kommet frem til følgende kommando, med bruk av fifo:

/installs/c2/capture/capture -d /dev/video0 -o | tee /camerainput/front /camerainput/back > /dev/null

Nå har jeg output til to fifos. Så kjører jeg to ffmpeg-kommandoer:

kommando 1: ffmpeg -i /camerainput/front -vcodec copy /data/pvr/video/temp/front.ts

kommando 2: ffmpeg -i /camerainput/back -vcodec copy /data/pvr/video/temp/back.ts

Problemet er at kommando 1 ikke får noen strøm før kommando 2 kjører og ovendt.

Målet mitt er å sende stdout fra "capture"-kommandoen til noen filer som jeg kan "tappe" fra, fra hvilket som helst program (i dette tilfellet ffmpeg).

Endret av reminett
Lenke til kommentar

Jo, de fylles, men av en eller annen grunn så får ikke kommando 1 noe før kommando 2 kjører. Dvs begge filene må leses fra før noe skjer. Og hvis jeg killer ffmpeg kommando 1 med f. eks. CTRL-C, så dør feeden til kommando 2.

Grunnen til dette er at jeg skal ha en ffmpeg prosess som kjører ut til en fil uten encode noe, og en annen ffmpeg prosess som gjør strømmen til mjpeg (fra h264, som er det "capture" gir).

Edit: endret forrige innlegg sine output-filnavn i ffmpeg-kommandoene., kunne være litt forvirrende.

Endret av reminett
Lenke til kommentar

Men gir ikke /dev/video0 deg bare én stream?

Jo, /dev/video0 gir meg én stream via "capture".

Jeg vil distribuere denne streamen til forskjellige andre prosesser for å gjøre forskjellige ting med den. F. eks.

1. Lagre streamen i et lesbart videoformat.

2. Prosessere streamen; gjøre den til mjpeg og streame ut med ffmpeg og ffserver

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...