Ge_He Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg bygger et vedstativ av stålplater omtrent som dette: (http://3.bp.blogspot.com/_bOgix5CLZNo/TUkTtOuwbsI/AAAAAAAAKwA/o0YvciChbVQ/s1600/tannum+no.jpg) Jeg har nå lakkert det med en matt sort lakk fra Biltema etter noen lag med grunning (også fra Biltema). Problemet nå er at det veldig fort blir riper og avskalling av malingen. Er det noen som har noen tips for hvordan dette kan unngås? Vil et lag eller to med klarlakk over være greit? Eller er det lakken fra Biltema som ikke holder mål? Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Gjort noe forarbeid før grunning og lakkering? Klarlakk vil hjelpe litt mot at det blir riper i lakken. Men biltema lakken er ikke akkurat noe av det beste man kan bruke. Men uten forarbeid på stålet så vill ingen ting sitte. Altså man må matte ned den gamle lakken/stålet før lakkering. Endret 14. april 2013 av sirhedly Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Hva med Hammerlakk? Jeg brukte noe spraymaling på felgene mine. Mulig det var Biltema. Det holdt ikke lenge. Nå har jeg hammerlakk, og det holder mye bedre. Endret 14. april 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Puss ned med 1200 papir, legg på syregrunning, og noe skikkelig lakk (aka ikke fra feiltema) Lenke til kommentar
Ge_He Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Hva med Hammerlakk? Jeg brukte noe spraymaling på felgene mine. Mulig det var Biltema. Det holdt ikke lenge. Nå har jeg hammerlakk, og det holder mye bedre. Hvor får jeg tak i Hammerlakk? Ønsker en matt sort finish på dette. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Torshov bilrekvisita har dette. IKKE kjøp den på sprayboks, den tørker faenta aldri Men hvis du har en Jula butikk i nærheten av deg, så ville jeg heller ha kjøpt halvblank (ellernoe) der, den er jeg veldig fornøyd med, blir matt og fint og lett å jobbe med. Endret 14. april 2013 av Hardboiled Rice Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Du får kjøpt det på diverse butikker som selger maling og lakk. Mener at MEKK skal ha det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå