Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blod og slim i avføring

Anbefalte innlegg

Er en 19 år gammel gutt. 191cm og 93kg. Ser på meg selv som rimelig aktiv. Jogger og spiller fotball.

Sliter en del med ujevn mage der det noen dager er fullt av blod i doskålen (sjeldent), blod på papiret (ganske ofte, men er lyserød farge. Av og til blandet sammen med avføring) og ofte ikke snev av blod i det hele tatt.

Har også så og si alltid slim i avføringen. Den er helt gjennomsiktig.

Men det som har bekymret meg mest de siste dagene er at det kommer blod (og av og til slim i stedet) i bokseren flere timer etter at jeg har gjort mitt ærend. Dette har skapt bekymring for min del og har fått meg til å fundere på kreft og diverse ondsinnede sykdommer.

Har vært til lege for lignende tilfeller før og har fått bekreftet at det har vært rift i endetarmen. Men dette med å oppdage blod mellom skinkene flere timer etterpå er vel ikke normalt?

Anonym poster: 931f06580873816a379bb0c7456c4aec

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Friskt blod er som regel et tegn på at det ikke er noe veldig alvorlig. Vil anta det første legen vil sjekke ut er om hemorider eller annet i endetarmsåpningen. Rift i dette området er vanskelig for kroppen å helbrede raskt siden det ofte er varmt/fuktig og lite luftsirkulasjon tilstede. Slim er en naturlig del av tarmenes produksjon for å bryte ned maten du spiser. Hvorfor dette dog skulle komme ut alene har jeg ikke noe svar på. Så en legetur er nok på sin plass.

Men enden på visa er nok endoskopi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...