Gå til innhold

Kjøpe nytt/laste ned nytt virusprogram?

Anbefalte innlegg

Hei!

Saken er slik at nå har "gratis" prøvetid med norton internet security gått ut. Kan forlenge dette med 1 år for 189kr. Men holdet dette i seg selv? På gamle pcen hadde jeg norton 360, men dette koster jo 700-800kr for 1 år.

Jeg har windows 8, men klarer ikke aktivere "windows defender", men "smartscreen" kjører jo.

Evt, hva gjør jeg? Vil unngå å bli hacket/virus og alt annet tull! Men aner ikke hva som gjelder/er bra!

Så trenger mye hjelp her! Noen tips? enklest og best mulig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Microsoft Security Essentials (Gratis) og har aldri hatt noen problemer med bugs eller virus

Kan ikke bruke MSE på wind8.. de har erstattet det med "windows defender" som skal være det samme, jeg får ikke aktivert det av en eller anenn grunn. Helt merkelig :S

Avast. Lett og registrere og bruke.

Hvor "Bra" er avast? går det på lik linje med MSE/DEFENDER? Og dette er jo litt billigere enn Norton internet security(nortaon 799) og avast 499 for 1år. hmm

Lenke til kommentar

Kan ikke bruke MSE på wind8.. de har erstattet det med "windows defender" som skal være det samme, jeg får ikke aktivert det av en eller anenn grunn. Helt merkelig :S

Du får ikke aktivert det før du har avinstallert Norton.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er i samme situasjon, men har fortsatt mer enn 50 dager igjen av prøvetiden på Norton.

Men jeg har funnet og spart på denne linken: How to activate Windows Defender in Windows 8

Hvis du følger rådene, fortell om det fungerte for deg, da!

Jeg har ellers brukt Avira på min tidligere PC, og Avast på en eldgammel ekstra-PC og har vært fornøyd med begge (og begge i gratis-versjon.). Begge ble i sin tid vurdert som veldig gode gratis anti-virus-program, og jeg har vært virusfri i alle år. (Men nå har jeg aldri praktisert risiko-adferd på nettet heller.)

Men jeg tror nok jeg denne gangen vil holde meg til Microsofts egne sikkerhetssystemer, siden de nå hevdes å være bra.

Endret av Well
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Med en gratis antivirusløsning kombinert med sunn fornuft, burde du klare å unngå store problemer :)

De mest populære er MSE/Defender, Avast, AVG.

MSE til Windows 7 og tidligere versjoner, Defender er innebygd i Windows 8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...