Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av gaming PC


Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å kjøpe meg en gaming pc, kan bygge den selv, men er ikke god på kjøp av deler.

Lurer på om noen kan sette opp en liste for meg?(helst alt ifra samme butikk)

Isåfall, er dette kraftig nok for dagens tyngste spill på høyeste grafikk?

Maks. 10.000 kr. for kun pc, tilbehør fikser jeg selv :)

Trenger forresten også lydkort som fungerer godt til surround, trenger ikke være med enn 5.1

Endret av xENx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Tenkte å kjøpe meg en gaming pc, kan bygge den selv, men er ikke god på kjøp av deler.

Lurer på om noen kan sette opp en liste for meg?(helst alt ifra samme butikk)

Isåfall, er dette kraftig nok for dagens tyngste spill på høyeste grafikk?

Maks. 10.000 kr. for kun pc, tilbehør fikser jeg selv :)

Trenger forresten også lydkort som fungerer godt til surround, trenger ikke være med enn 5.1

har blitt anbefalt denne

post-304534-0-62800800-1365938831_thumb.png

Lenke til kommentar

Har og tenkt på å bygge gaming pc, men trenger hjelp med vannkjøling. Jeg har tenkt på å kjøpe Fractal Design R4 case og NZXT X60 vannkjøling, men lurer på om det kommer til å passe fordi mange sier at de ikke får plass til en Corsair H100 vannkjøling i caset og NZXT X60 er tykkere. Kan noen hjelpe?

 

PS: Noen andre sa at det kom helt an på hovedkortet så hovedkortet mitt er en MSI Z77 mpower

Endret av MatsTF
Lenke til kommentar

Har og tenkt på å bygge gaming pc, men trenger hjelp med vannkjøling. Jeg har tenkt på å kjøpe Fractal Design R4 case og NZXT X60 vannkjøling, men lurer på om det kommer til å passe fordi mange sier at de ikke får plass til en Corsair H100 vannkjøling i caset og NZXT X60 er tykkere. Kan noen hjelpe?

 

PS: Noen andre sa at det kom helt an på hovedkortet så hovedkortet mitt er en MSI Z77 mpower

Det er kanskje litt too much å kjøpe slike deler når du ikke klarer å beregne selv om det passer eller ikke? Det finnes jo andre og billigere/enklere deler for en som er i startfasen med å lære seg å bygge en PC - og jeg anbefaler det :)
Lenke til kommentar

Så ikke dumt ut dette, hvilken butikk er lista fra? og er 650w akkurat nok eller er det litt til overs?

det er fra dustin.no mange anbeflate den sida siden den er billigere enn komplett foreksempel og billigere frakt også. og ja jeg ble fortalt at hvis man har 650 så er det nok siden komponente brukte tiul sammen 400 ca.
Lenke til kommentar

det er fra dustin.no mange anbeflate den sida siden den er billigere enn komplett foreksempel og billigere frakt også. og ja jeg ble fortalt at hvis man har 650 så er det nok siden komponente brukte tiul sammen 400 ca.

 

Ok, for tenkte på å skaffe litt bedre kjøling, spesielt til prossessoren, forrige pc'n min hadde kun stock vifter overalt, og den var alltid varm.

Men ja, komplett er en dyr butikk synes nå hvertfall jeg

Lenke til kommentar

Hvorvidt man trenger et ekstra lydkort kan være diskuterbart (noen integrerte lydkort er ganske bra), men et dedikert lydkort er som regel bedre uansett.

 

Et par forslag (så får budsjettet bestemme):

ASUS XONAR DX/XD

http://www.dustinhome.no/product/5010330240/asus-xonar-dx-xd-7-1-channel-audio-card-pci-e-lp/

 

ASUS XONAR D2X

http://www.dustinhome.no/product/5010198415/asus-xonar-d2x-7-1-channel-audio-card-pcie/

Lenke til kommentar

Nei, nVidia 660 TI tar ikke alt på max. Den kjører Tomb Raider på max, men måtte kutte litt ned på Far Cry 3 og Bioshock Infinite, ned fra Ultra til High eller noe sånt. Mistet litt oversikten etter at Geforce Experience overtok styringen av grafiske innstillinger...

Anbefaler forresten Asus sitt 660TI DirectCU2-kort. Fantastisk lavt støynivå på den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...