mfb Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Har en 4mnd gammel pc jeg har bygd selv. I starten da jeg brukte pcen til å se filmer, enten youtube, dvder eller andre videoting oppdaget jeg en slags lagging på skjermen. Det som da var og fortsatt er problemet er at det på øvre halvdel av skjermen kommer ca hvert 15 sekund (spesielt når det er mye bevegelse på skjermen), er en slags stripe med skurr/forstyrrelser horisontalt over skjermen i en høyde av ca 1cm. Jeg har testet mange forskjellige hdmi kabler, og diverse tv og pc skjermer men problemet vedvarer. Jeg har prøvd 2 forskjellige helt nye 660ti kort med hdmi tilkobling, samme problem. Men da jeg prøvde et ca 7år gammelt 8600gt kort med vga tilkobling hadde jeg ikke dette problemet. I og med at jeg nå har feilsøkt og funnet ut at hverken er skjermen, skjermkortet eller bruk av kabel er årsaken, kan problemet mitt da være at hovedkortet har problemer med å formidle hdmi signaler til skjermkortet og at hovedkortet har en slags tiks/lagg/defekt som blir videreformidlet til skjermkortet? Skjønner ingenting og er takknemlig for svar Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Hvilken oppløsning på skjerm? Lenke til kommentar
mfb Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Jeg har 2 skjermer, en ny 24" samsung led på 1920x1080 og en skjerm nr 2, en gammel 17" samsung lcd på 1280x1024, men har hatt samme problem selv når jeg kun bruker 1 skjerm. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Ihvertfall hos AMD så sier de at hvis ikke begge skjermene er samme modell eller hvis ikke begge er koblet til med samme kobling (2xDVI, 2xHDMI, 2xVGA, 2xMiniDP) så VIL du få screen tearing. Er sikkert noen som ikke får det, men er såpass sikkert at de velger å skrive at du vil få det. The user will observe screen tearing on one or two displays when moving a windowed application across the desktop, while watching a video, or when objects move across a scene in a game application. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 men jeg har jo samme problem selv ved bruk av kun 1 skjerm. Kan det muligens være at hovedkortet sliter? siden jeg har brukt både 1 og 2 skjermer og problemet vedvarer. Jeg har jo prøvd flere hdmi kabler, skjermkort og skjermer. Hva kan det være og hvordan får jeg fikset det? :S Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Her skal HP automatisk finne drivere for din maskin. Usikker på om det vil virke når Windows ikke vet hva skjermkort nr 2 er. Uansett så kan du trykke på "Hvor finner jeg produktnavnet/-nummeret?" for å se hvor det er på din maskin. Hadde flere Tråder oppe samtidig og dette ble svart på i feil tråd. Beklager! Endret 14. april 2013 av Bjoolz Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Her skal HP automatisk finne drivere for din maskin. Usikker på om det vil virke når Windows ikke vet hva skjermkort nr 2 er. Uansett så kan du trykke på "Hvor finner jeg produktnavnet/-nummeret?" for å se hvor det er på din maskin. Hæ? Dette funker da ikke på en selvbygd maskin... Trådstarter: Har du riktige drivere til grafikkortet? Har du prøvd med DVI-kabel? Lenke til kommentar
mfb Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Hei. Jeg har riktig driver til skjermkortet mitt, nyeste versjonen. Kan dessverre ikke prøve med dvi kabel da skjermen min kun har hdmi og vga innganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå