Nuria Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Desperat etter hjelp og råd! Kjapp (om mulig) gjennomgang av saken: Jeg la ut min 99- Golf, 120 00 km på finn.no for 5000 kr da den bare gikk på 3 sylindere. Det var enorm interesse for bilen, nærmerer 60 telefoner etter 1 kveld på finn.no. Jeg opplyste om feilen i annonsen og bilen ble solgt som den er i kontrakt. Selvsagt har jeg solgt til en kronidiot med mye fritid, som har hatt bilen på verksted og funnet feil ved hjuloppheng og drivlinje, som vil koste 5000 eks mva å fikse på verksted. (Bilverkstedene jeg ringte for å spørre om disse feilene lo av meg da jeg ringte, og spurte og jeg hadde vært på EU- kotroll!!?) Han påstår nå at jeg lyver og visste om denne feilen, jeg har skrevet i mail til han før salget at jeg ikke kan noe om bilen (jeg ønsket meg inntil ganske nylig en cabriolet uten tak), og hvorfor skulle jeg skrive i annonsen at motor må skiftes men ikke opplyse om dette? Han krever nå å heve kjøpet, i tillegg vil han ha betalt for 700 kr EU kontroll, leie av bil tilhenger for å kjøre bilen tilbake, bompenger og bensin penger, men han skulle være grei og ikke ta betalt for arbeidstimene han la ned i dette! Han er en rik og ressurssterk mann som lever av å gruse unge jenter som meg, hva gjør jeg! Har all kontakt mellom oss skriftlig, så har på papiret at han presser meg med store ord og trusler om at jeg må betale eventuelle saksomkostninger! Bilen er for øvrig veldig pen innvendig og utvendig!! Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Mener at det også var noe som heter at man skal forvente å få det man betaler for? for 5000,- mener hvertfall jeg at han ikke har en dritt å si, da det sikkert er mange gode deler å bruke av en bil som har gått skarve 120.000km. Av de 5000,- så er halvparten ren verdi i vrakpant for bilen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Han har ingen sak. De andre Golf-ene som ligger ute til den prisen er hauggamle og/eller delebiler. Hadde du solgt den for en pris som ga grunn til å forvente at alt var strøkent, så kanskje. Neste gang du skal selge en gammel holk legger du den ut som delebil. Lenke til kommentar
Nuria Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Glemte å skrive at han betalte 8000 kr for bilen, da det var mange andre som ville ha den, fikk bud på 15.000 men av noen jeg følte virket useriøs, pluss jeg syntes ikke bilen er verdt 15 000.... Han sier nå at hvis det var bud runde skal det være skriftlig bud logg. Hvordan han da klarte å betale 8000 kr for en bil som lå til salgs for 5000 er et mysterium for meg, prutet han seg opp i pris da eller?? Skal for øvrig aldri selge noe igjen, dette har ødelagt hele påsken og mere til. Om jeg ikke var fattig nok fra før så må jeg nå betale en som kjører bil til 900 000 (hans ord) bensin og bompenger..... Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Neste gong du skal selje noko, så føy til denne ordrekka: "(objektet) seljast som han står. / Potensielt reparasjonsobjekt." Då får du ditt på det reine uansett. Lenke til kommentar
Nuria Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Det står selges som den er i annonsen Endret 13. april 2013 av Nuria Lenke til kommentar
Serah Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Ikke vær redd. Er han Norsk/Svensk/Dansk etc. virker han full/fjern? Han kan umulig være frisk mentalt. Endret 13. april 2013 av Serah Lenke til kommentar
Nuria Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Norsk direktør som ofte er i lokal media.... Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Hva skal en som kjører en bil til 900 000 kr med en bil til 8000? Føler at han ikke er helt seriøs. Har du link til annonsen? Skrev du i kontrakten av bilen ble "solgt som den er", eller stod det bare i annonsen? Lenke til kommentar
Nuria Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Annonsen er vekke fra finn nå, det stod i annonsen og i kontrakten Han kunne også fortelle meg at han hadde kjøpt ny motor til golfen for 50.000 kr!!!! Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Har du slettet den fra finn.no, eller bare skjult den? Har begge parter kontrakt, der begge parter har skrevet under på begge kontraktene? Lenke til kommentar
Nuria Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Jeg tok den vekk da den var solgt for jeg fikk så mange telefoner, vet ikke om det betyr slettet eller skjult. Begge parter har skrevet under kontrakten Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Det står selges som den er i annonsen Om dette kjem fram i kjøpskontrakt, så har vedkomande kjøpar ingen ting å krevja. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Om annonsen er satt til passiv, tenkte jeg på. Har kjøper sett på bilen, prøvekjørt, etc? Lenke til kommentar
Nuria Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Sett på bilen, hatt med seg en venn, og ringte til mekaniker og spurte om ting. prøvekjørte ikke. kan sende deg finn linken på pm hvis jeg får det til:) Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Du kan få juridisk hjelp om du er medlem av Viking/NAF/Falck. Lenke til kommentar
Nuria Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Kjøper hevder at jeg lyver og dermed vil heve kjøpet selv om det står "selges som den er". Han mener selgers opplysningsplikt teller mer enn kjøpers undersøkelsesplikt. Han sier det trumfer "selges som den er"... Jeg kommer nok ikke til ha råd til å være NAF medlem de neste 20 årene for å si det sånn;) Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Kjøper er en jævla idiot. Stå på ditt, si at du solgte bilen som den er, den ble besiktiget av kjøper, og at du ikke viste om flere feil enn de som var nevnt i annonsen. Kjenner jeg blir irritert,gikk gjennom samme dritten når jeg solgte forrige bilen min. Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Kjøper hevder at jeg lyver og dermed vil heve kjøpet selv om det står "selges som den er". Han mener selgers opplysningsplikt teller mer enn kjøpers undersøkelsesplikt. Han sier det trumfer "selges som den er"... Jeg kommer nok ikke til ha råd til å være NAF medlem de neste 20 årene for å si det sånn;) Så du er ikkje medlem av bilbergar? Hjå ung.no er det ei side med info rundt dette med fri rettshjelp, som du ser ut til å trenge i din situasjon. http://www.ung.no/lovogrett/112_Fri_rettshjelp.html Lenke til kommentar
Nuria Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Takk, det var en flott nettside jeg ikke visste om!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå