Gå til innhold

Win7 på Mac

Anbefalte innlegg

Skulle innstallere win7 på iMacen min nå men funka ikke. Kjørte en sånn bootcamp men nå etter å ha fjærnet win7 cd vil ikke maskinen starte heller.

Får denne meldingen: No bootable device --insert boot disk and press any key.

Denne mac-cdn som fulgte med maskinen står inni maskinen nå, men får ikke kommet til skrivebordet.

Help.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innstallering av Win7 på mac er ikke noe stress.

Når du har fjernet Win7 vil ikke Mac'en automatisk velge OS X som en standard operativsystem.

En løsning er å gå til System Preferences --> Startup og velge Mac OS X.

Men siden du ikke kommer til skrivebordet er der noen andre veier du kan gå.

Ta ut cden og start opp og se om du kommer til skrivebordet og gjør det som er nevt over.

Om dette ikke virker kan du prøve (uten cd eller usb) å holde inne Alt - Option under oppstart og velge OS X disken.

Gi en tilbakemeldning om dette ikke virker, så kan jeg se om jeg kommer på noen andre måter i farten.

Endret av cronbach alpha
Lenke til kommentar

Innstallering av Win7 på mac er ikke noe stress.

Når du har fjernet Win7 vil ikke Mac'en automatisk velge OS X som en standard operativsystem.

En løsning er å gå til System Preferences --> Startup og velge Mac OS X.

Men siden du ikke kommer til skrivebordet er der noen andre veier du kan gå.

Ta ut cden og start opp og se om du kommer til skrivebordet og gjør det som er nevt over.

Om dette ikke virker kan du prøve (uten cd eller usb) å holde inne Alt - Option under oppstart og velge OS X disken.

Gi en tilbakemeldning om dette ikke virker, så kan jeg se om jeg kommer på noen andre måter i farten.

Det virket. Takker for tipset.

Litt rart at det skal være så kronglete å innstallere win7 på en egen partisjon på denne maskinen.

Brukte denne bootcamp saken og valgte hvor mye plass jeg ønsket til win7 disken, deretter var det et eller annet som klikka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...