ingevel Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 har en ganske lur ide, men usikker om det vil funke. noen her som kan hjelpe meg? gjelder å instalere eit progam på en hd... slik at hvis noe blir koblet til den så skjer det noe... kan ta kontakt på pm... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 En harddisk har begrenset mengde prossesseringskraft. Per d.d. så skjer følgende når du kobler strøm til en harddisk * Strømmen sjekkes for rett spenning og stabilitet * Spindel spinner opp * Lesehodet låses opp og kapasiteten blir verifisert ut fra det som er registrert på chip * Bevegelighet over hele leseflaten blir beregnet * Hardisken er nå klar til bruk Hvis du i tillegg kobler til en SATA-kabel så gjøres håndhilsing iflg. ATA-protokollen. Når det gjelder programmer på harddisken så er det datamaskinen som kjører dem, ikke harddisken i så måte. Lenke til kommentar
ingevel Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 ønsker å lage en hd som man kan sette eit minne kort event usb og hd "suger" ut all info? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Med harddisk, mener du da en harddisk eller mener du en PC? Lenke til kommentar
ingevel Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 jepp.. man legger hd i eit lite portabelt kabinett og kobler alt til.... setter så i minne brikke eller usb og den vart tømt uten du trenger å gjøre noe... Lenke til kommentar
ingevel Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=271185898947&ssPageName=ADME:X:AAQ:US:1123#ht_574wt_1139 en slik mener eg... vil bygge min egen... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Tjaa.. Hvor komplisert vil du gjøre det for deg selv? En Raspberry Pi, en 2,5" hdd og en kortleser skulle klare biffen, men det blir en langt større løsning enn den ferdigbyggede. Lenke til kommentar
ingevel Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 den på ebay får eg snart. den har eg kjøpt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå