Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvorfor er Pcen min så treig ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Utrolig mye som dette kan skyldes, og alt avhenger av hva du har gjort og ikek gjort.

 

Nye pcer er bloatet, dvs de er full av prøveversjoner og rusk man hverken vil ha elelr trenger. Dette bør jo avinstalleres. Så kan du jo selv ha lagt inn mye rusk, verktøylinjer osv som kan fjernes. Du kan ha fått virus eller malware.

 

Generelt, om man behandler en pc som en søppelkasse og dumper alt mulig rart i den, så vil den oppføre seg som dritt til slutt. Å vite hva du har lagt inn, fått, gjort, og justert er umulig for oss å vite.

 

Kom dette plutselig? Etter en installasjon? Etter en oppdatering? Har du mye rart kjørende i bakgrunen?

Bruekr du antivirus? Har du skannet etter virus og malware (med f.eks malwarebytes antimalware?

Har du tuklet med noe? Er det feilmeldinger?

Lenke til kommentar

Det er flere ting du kan prøve:

 

- Msconfig (deaktivere oppstartselementer)

- Bruke Chrome istedenfor explorer (er uansett raskere)

- Kjør spybot, ccleaner og malwarebytes

- Prøve eset antivirus (tar lite resurser i forhold til andre programmer)

 

Du kan starte med det å se åssen det går.

Endret av MariusSR
Lenke til kommentar

takk :) må vel kjøpe en del ting, har ikke antivirus engang burde jeg hatt det? Det kan jo hende en eller annen virus, jeg har lasta mange filmer, video og etc. Kanskje jeg har tatt en del plass, men trokke det, jeg har liksom ikke lastet noen spill eller jeg har ingenting i bakgrunn, har ingen installasjoner nesten..

Lenke til kommentar

Det kan godt tenkes at du har virus, ja. Det er umulig for oss å si noe om. Prøv det MariusSR tipser deg om, akkurat hva jeg hadde gjort. Har derimot ikke prøvd det antivirusprogrammet han viser til. Uansett, når du søker etter virus er det en fordel å starte opp i sikkerhetsmodus (trykk F8 under oppstart). Da hindrer du som regel at viruset kjører når PC-en starter opp.

Lenke til kommentar

Det følger ofte med prøveversjon av Norton, men etterpå koster det penger eller så må/bør du avinstallere.

Foreslår, som andre, å avinstallere. Hvis du ikke blir kvitt det helt, bruker du Norton Removal Tool. Hvis du har W8 følger det med antivirus, men det må aktiveres. Hvis du har W7 kan du laste ned MSE eller noe annet som andre foreslår.

Last ned Malwarebytes. Installer, oppdater og kjør full skann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...