Player10 Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Kjøpte en ny PC i Oktober, 6 mnd siden og nå er den ganske treig av og til kan den blokkere seg, hvordan kan jeg gjøre pcen rask igjen? Google chorm funker greit, men internett explore bare krasjer .. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Utrolig mye som dette kan skyldes, og alt avhenger av hva du har gjort og ikek gjort. Nye pcer er bloatet, dvs de er full av prøveversjoner og rusk man hverken vil ha elelr trenger. Dette bør jo avinstalleres. Så kan du jo selv ha lagt inn mye rusk, verktøylinjer osv som kan fjernes. Du kan ha fått virus eller malware. Generelt, om man behandler en pc som en søppelkasse og dumper alt mulig rart i den, så vil den oppføre seg som dritt til slutt. Å vite hva du har lagt inn, fått, gjort, og justert er umulig for oss å vite. Kom dette plutselig? Etter en installasjon? Etter en oppdatering? Har du mye rart kjørende i bakgrunen? Bruekr du antivirus? Har du skannet etter virus og malware (med f.eks malwarebytes antimalware? Har du tuklet med noe? Er det feilmeldinger? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Det er flere ting du kan prøve: - Msconfig (deaktivere oppstartselementer) - Bruke Chrome istedenfor explorer (er uansett raskere) - Kjør spybot, ccleaner og malwarebytes - Prøve eset antivirus (tar lite resurser i forhold til andre programmer) Du kan starte med det å se åssen det går. Endret 13. april 2013 av MariusSR Lenke til kommentar
Player10 Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 takk må vel kjøpe en del ting, har ikke antivirus engang burde jeg hatt det? Det kan jo hende en eller annen virus, jeg har lasta mange filmer, video og etc. Kanskje jeg har tatt en del plass, men trokke det, jeg har liksom ikke lastet noen spill eller jeg har ingenting i bakgrunn, har ingen installasjoner nesten.. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Det kan godt tenkes at du har virus, ja. Det er umulig for oss å si noe om. Prøv det MariusSR tipser deg om, akkurat hva jeg hadde gjort. Har derimot ikke prøvd det antivirusprogrammet han viser til. Uansett, når du søker etter virus er det en fordel å starte opp i sikkerhetsmodus (trykk F8 under oppstart). Da hindrer du som regel at viruset kjører når PC-en starter opp. Lenke til kommentar
Player10 Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 jeg har Northon internett security men når jeg trykker den skjer det ikke noe, den åpner ikke opp Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Hadde fjerna Norton og lagt inn det jeg linka til. Er prøveversjon på eset, så da får du testa det. Lenke til kommentar
Player10 Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Åpner opp Norton internet security det kommer : feil oppdaget. Det har oppstått en feil i Norton internet security feil: 8504, 104 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Avinstaller Norton. Møkkaprogram. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Det følger ofte med prøveversjon av Norton, men etterpå koster det penger eller så må/bør du avinstallere. Foreslår, som andre, å avinstallere. Hvis du ikke blir kvitt det helt, bruker du Norton Removal Tool. Hvis du har W8 følger det med antivirus, men det må aktiveres. Hvis du har W7 kan du laste ned MSE eller noe annet som andre foreslår. Last ned Malwarebytes. Installer, oppdater og kjør full skann. Lenke til kommentar
Player10 Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 hva med advanced system protecter burde jeg kjøpe det? det oppdaget 147 infeksjoner hvem er billigst eller hvem er best? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Ikke kjøp noe. Er i mine øyne ikke nødvendig å betale for sikkerhet du får like godt gratis. Eset er det eneste du evt må betale for om du ikke ordner det "på en annen måte". Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Vil ihvertfall ikke anbefale Advanced system protector, et kjapt google søk og det første som kommer opp er guider på hvordan å fjerne det. Endret 13. april 2013 av Perrern Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Advanced system protector er vel en fake antivirus? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Foreslår en reinstallasjon av operativsystem og innstallere et gratis antivirus program som f.eks Microsoft Security essentials, Avast eller AVG. I tillegg vil jeg anbefale å installere Malwarebytes eller SpyBot. Og for øvrig Google er din venn, just saying. Lenke til kommentar
Player10 Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 ok takk for alle tips Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Ikke sikkert at det er nødvendig med reinstall. En mulighet er å følge denne veilledninga og poste resultatet i en ny tråd hvor man kan få hjelp til slike problemer. Lenke til kommentar
Player10 Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Når jeg kjøper malwarebytes skal jeg kjøpe backup cd og Extended Download også ? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Nei ikke betal noe. Bare kjør en fullstendig scan. Bruk ccleaner også. Renser registeret og sletter div ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå