Gå til innhold

Facebook Home - er det din nye telefon-hverdag?

Anbefalte innlegg

Tråden er tenkt til generell diskusjon og tips som gjelder Facebook Home.

Viss du ikke får den opp i Google Play ennå, kan den lastes ned her: http://db.tt/145gLOvR

OBS: Du må ha FB-appen og FB messenger på forhånd, og den fungerer ikke på alle enheter.

Installeres på eget ansvar!

Mitt førsteinntrykk er at det er pent gjennomført, og godt laget, men at jeg ikke nødvendigvis er i målgruppen. Den sikter seg inn mot de som lever et aktivt sosialt liv på Facebook, litt mer aktivt en hva jeg gjør.

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Note II og Facebook home. Jeg digger den :-) Men noen funksjoner ved Note er jo borte. Vennesider som kommer når du plugger i øretelefoner og tar ut s penn. Men disse funksjonene har jeg ikke brukt for, så home blir hos meg en stund :-) Er mest spent på batteriet. Har testet home siden kl 19.00 i går, og foreløpig ser det veldig bra ut. Jeg digger chat heads og muligheten til å se bilder og oppdateringer fra Face bare ved å slå på skjermen. Pennen virker også som den skal, og pop up notat kommer på topp av Facebook home når jeg tar ut pennen :-)

Lenke til kommentar

Prøvde på min nexus 4, men ble avinstalert etter 10 min. Tar bort så og si alle tilpassningsmuligheter. Ikke går det ann å søke, ikke går det ann å oppdatere newsfeeden.

på hjemmeskjermen, ingen mapper, ingen widgets. Tror ikke engang de som er i målgruppen vil syntes dette er bra. Skjønner hvorfor den har en rating på 2.5 i play store.

En ting som var bra var chatheads, ganske kult og nyttig. Så det var bra de inkluderte det i messenger, slik at man kan bruke det uten home launcheren. Har begynnt å bruke messenger appen som sms app nå.

Endret av arcticmonkey
Lenke til kommentar

Dette ble i altfor stor grad en hijacking (100%) av det personlige oppsettet mitt. Endte opp med å avinstallere og kjørte med kun chatheads-funksjonen i messenger.

Etter bare litt til så haket jeg av t.o.m denne funksjonen vekk fra mobilen. Syntes det var irriterende at "chathodet" ble liggende igjen på skjermen etter at notifikasjonen var trykket på og meldingen lest. Det hjalp ikke at man kan flytte den rundt på skjermen. Om chathodet hadde forsvunnet etter lesing kunne jeg ha levd med det.

Lenke til kommentar

Dette ble i altfor stor grad en hijacking (100%) av det personlige oppsettet mitt. Endte opp med å avinstallere og kjørte med kun chatheads-funksjonen i messenger.

Etter bare litt til så haket jeg av t.o.m denne funksjonen vekk fra mobilen. Syntes det var irriterende at "chathodet" ble liggende igjen på skjermen etter at notifikasjonen var trykket på og meldingen lest. Det hjalp ikke at man kan flytte den rundt på skjermen. Om chathodet hadde forsvunnet etter lesing kunne jeg ha levd med det.

For å få vekk dette chathodet tar du bare drar det ned mot bunnen av telefonen.
Lenke til kommentar

Man kan jo også bare trykke på ikonet ved siden av ansiktet, så blir det borte. Men det er med dette som med alt annet, nemlig smak. Jeg syns det er en fin løsning, og kommer nok til å fortsette å bruke Home. Facebook sa jo også at de skulle komme med oppdateringer en gang i mnd, og jeg vil da tru at det er mye som vil bli forandret etterhvert som de får tilbakemeldinger fra brukere verden rundt. Dette er jo versjon 1.0 :-)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det er blitt nevnt noen steder, men denne launcheren er nå tilgjengelig på norsk play store for Galaxy S3. Sjekket på Nexus 4 også, men den er dessverre ikke til å finne der...

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...