ltdata Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Har kjøpt endel ting i USA, og jeg har ikke plass i bagasjen til turen hjem. Lønner det seg å sende det med post her fra USA eller andre metoder. Eller vil det rimeligste være å betale overvekt på flyplassen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 tja, kommer jo ann på hva det er, og hvor fort du trenger det. det kjappeste, og kanskje rimeligste er vel å ta det som overvekt på flyet, eller enda billigere, kjøp et ekstra kolli hvis du kan fylle en koffert med det! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Når jeg selv var i USA valgte jeg og sende noe med JetCarrier Lenke til kommentar
Mato Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 når du sender ting i posten så gjelder 200 kr regelen , så du kan riske om måtte betale 25% mva og evetuell toll på varene . Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 når du sender ting i posten så gjelder 200 kr regelen , så du kan riske om måtte betale 25% mva og evetuell toll på varene . Du har også en 6 000 kr's grense på bagasjen din og risikerer og måtte betale 25% mva og eventuell toll på de varen også. Og når du sende pakkene selv, kan du skrive hvilken verdi du selv ønsker og forsikre pakken for. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Det må vel være billigere å kjøpe seg en ekstra koffert og betale de $125 de krever for en ekstra bag. Men det spørs litt på verdi og størrelse på varene såklart. Rudde: Den 6k-regelen tror jeg de fleste ser igjennom fingrene på. Igjen, det spørs på varer og antall, men jeg reiste hjem til Norge fra USA her en gang og hadde med varer for godt over 6 000,- når jeg ble stoppet i kontroll på Værnes. Gikk fint det. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 joa, såklart, men som sagt når du sender til deg selv kan du glatt oppgi egen verdi. Og hvis du kommer trillende med 6 kofferter tror jeg det blir spørsmål xD Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Igjen, vi vet ikke hvor mye trådstarter skal ha med seg. Skal han sende hjem det samme som en full ekstra koffert (23 kg og 100x40x20-ish koffert) så blir det fort mer enn hva det koster å betale for den ekstra kofferten på flyet. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Men man kan vel ikke oppgi kunstig lave verdier på ting for å slippe unna mva kan man? F.eks sende en iPad i posten til seg selv og skrive at den koster 149kr. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Jeg fikk deler for 14000 fra usa, betalte 736 kr i toll Endret 13. april 2013 av Hardboiled Rice Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Men man kan vel ikke oppgi kunstig lave verdier på ting for å slippe unna mva kan man? F.eks sende en iPad i posten til seg selv og skrive at den koster 149kr. Det som kan skje er at de ber om en eller annen kvittering som beviser hva du har gitt for varen. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Han jeg bestilte delene hos kunne tilfeldigvis lage en fantasifaktura som stemte med summen på pakka Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Igjen, vi vet ikke hvor mye trådstarter skal ha med seg. Skal han sende hjem det samme som en full ekstra koffert (23 kg og 100x40x20-ish koffert) så blir det fort mer enn hva det koster å betale for den ekstra kofferten på flyet. Jepp det er ca 1 koffert med saker jeg skal ta med, så da blir det vel til at jeg betaler for å ta med en ekstra koffert. Det er vel 800-1000kr ekstra? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Ja, en ekstra koffert (opp til 23 kg) koster deg rundt en $125 ekstra 7-800 kroner ekstra. Spørs vel litt hvem du flyr med hjem igjen. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Han jeg bestilte delene hos kunne tilfeldigvis lage en fantasifaktura som stemte med summen på pakka Det ville jo i såfall være dokumentforfalskning. Dersom man vil bryte loven så er jo det meste mulig, dersom man er villig til å gå så langt. 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Det ville jo i såfall være dokumentforfalskning. Dersom man vil bryte loven så er jo det meste mulig, dersom man er villig til å gå så langt. I lold Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 I lold Dokumentforfalskning er jo ganske alvorlig da. Tar tollvesenet deg for momsjuks på en pakke til noen hundrelapper får du kanskje et forenklet forelegg, dokumentforfalskning kan ende i bøter, og det går på rullebladet. Sjansen for at det skjer er liten, men det er likevel kjipt å potensielt ødelegge deler av livet på grunn av noe sånt. 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Ekke jeg som forfalsket, og syns det er morsomt for det er alltid en eller annen moralist eller hva det heter, satt bare å venta på deg Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Moralist, jeg? Jeg sier det bare som det er, om du er for dum til å bry deg er ikke det mitt problem. Jeg synes momsgrensene er latterlig lave, men vil ikke anbefale å begå større lovbrudd på grunn av dem, for din egen del. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg bryr meg ikke en plass Derfor det var så gøy at du gjorde det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå