hernil Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Ikke meningen å dra ned Manjaro, men vit at distrowatch utelukkende baserer seg på visninger, ikke på nedlastinger og hvertfall ikke på installasjoner. Men at den som ny distro har fått litt blest og at folk leser om den stemmer nok bra Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 Ikke meningen å dra ned Manjaro, men vit at distrowatch utelukkende baserer seg på visninger, ikke på nedlastinger og hvertfall ikke på installasjoner. Men at den som ny distro har fått litt blest og at folk leser om den stemmer nok bra Jeg har tallene for antall nedlastinger av Manjaro Linux: Versjon 0.8.5 : 9544 Versjon 0.8.4: 96474 Versjon 0.8.3: 96329 Versjon 0.8.2: 69776 Versjon 0.8.1: 27687 Versjon 0.8.0: 38021 Dette blir da totalt godt over 300 000 nedlastinger av Manjaro Linux på under ett år. I tillegg har det vært gitt ut en del community versjoner med flere tusen nedlastinger, men jeg orket ikke å se igjennom tallene på de. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Litt nyheter på Manjaro fronten. http://manjaro.org/2013/05/13/manjaro-0-8-5-2-community-releases-unleashed-kde-cinnamon-mate/ Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Steike. Trodde ikke det var mulig å default-config-e KDE verre enn KDE-teamet klarer selv, men en lærer noe nytt hver dag. Endret 14. mai 2013 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Manjaro gikk i dag til 10 ende plass på Distrowatch : http://distrowatch.com/ Det beviser at det er blitt en populær distro, jeg synes det er imponerende med tanke på at det er under ett år siden Manjaro ble en distro. Ikke meningen å dra ned Manjaro, men vit at distrowatch utelukkende baserer seg på visninger, ikke på nedlastinger og hvertfall ikke på installasjoner. Men at den som ny distro har fått litt blest og at folk leser om den stemmer nok bra Jeg har tallene for antall nedlastinger av Manjaro Linux: Versjon 0.8.5 : 9544 Versjon 0.8.4: 96474 Versjon 0.8.3: 96329 Versjon 0.8.2: 69776 Versjon 0.8.1: 27687 Versjon 0.8.0: 38021 Dette blir da totalt godt over 300 000 nedlastinger av Manjaro Linux på under ett år. I tillegg har det vært gitt ut en del community versjoner med flere tusen nedlastinger, men jeg orket ikke å se igjennom tallene på de. Hvor mange nedlastinger er oppdateringer? Aka, hvor mange unike brukere er det? 50%? 25%? Er ikke det noe som kunne bygges inn i åpen kildekode btw, noe som sier at "denne distribusjonen er faktisk i bruk på denne maskinen" .. Også en fin liten nettside med faktisk bruksstatestikk? Burde vært bygget inn på corenivå.. Endret 14. mai 2013 av Caddy Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Hvert nytt versjonsnummer inneholder en del forbedringer fram mot versjon 1.0, siden det er er rolling release så trenger man ikke laste ned ny hver gang. Det får man ved å oppdatere. De lager ny ISO hver gang for at ikke folk skal være nødt til å laste mange oppdateringer når de nyinstallerer. Forresten så har antall nedlastinger steget mye siden jeg sist skrev antall nedlastinger. Det er nå over 450 000 nedlastinger av Manjaro. Endret 14. mai 2013 av Døgnvill Lenke til kommentar
Quazer- Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Ser pent ut. Da frister det å teste. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Det er jo bare å laste ned en ISO med den versjonen du ønsker (XFCE er den offisiellt støttede, eller KDE/Cinnamon/Mate m.m). Brenn til DVD eller legg på en USB pinne og test den i live før du eventuellt installerer. Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Takk for tipset om Manjaro, Døgnvill. Mener å huske det har vært omtalt på linux Action Show. Kona's laptop med PinguyOS 12.04 står nok for tur når ISO er nede. Hun er ikke helt fornøyd med 12.04 og likte nok bedre 11.04 som hun hadde før. Rart med det, PinguyOS 11.04 var glimrende men mye av "magien" forsvant med PinguyOS 12.04. Forøvrig en Linux versjon (sammen med Zorin OS) der vi med AMD skjerkort sliter. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Hvis du får problemer med AMD skjermkortet så anbefaler jeg deg å lese Wikien til Manjaro, der er det forklart hvordan du skal gå fram for å få proprietær driver til å fungere. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 27. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2014 En liten oppdatering. Manjaro er still going strong og har fått en meget bra omtale på Distrowatch: http://distrowatch.com/weekly.php?issue=20140714#feature Absolutt verdt å prøve hvis man vil teste noe annet. Har kjørt den på to maskiner i ett og et halvt år nå uten problemer. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 G+, facebook, twitter og reddit buttons i welcome? Disgusting. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 27. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2014 G+, facebook, twitter og reddit buttons i welcome? Disgusting. Selv om du ikke liker Manjaro så gjør det ikke distroen dårlig av den grunn Allt kan selvfølgelig tweakes i ettertid slik at det passer den enkeltes smak, men det vet du jo. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 (endret) You got it wrong, buddy. Jeg liker ikke Manjaro fordi den er dårlig. Endret 27. juli 2014 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 (endret) Selv om du ikke liker Manjaro så gjør det ikke distroen dårlig av den grunn lyc er desverre eksperten Endret 27. juli 2014 av Bundy 1 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 You got it wrong, buddy. Jeg liker ikke Manjaro fordi den er dårlig. Bra jeg ikke trenger å følge din "ekspertråd" da Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Altså jeg fatter virkelig ikke hvorfor noen absolutt skal ha "forenkla", dummet ned versjoner av distroer, som in the end bare gjør -alt- mye vanskeligere og håndtere, spesielt hvis det skulle skje noe. Hvis man ikke gidder eller klarer å sette opp f.eks Arch, hvorfor vil man da i hele tatt ha en distro som er nettopp det? Hvorfor vil man ha en distro bare fordi noen har slengt inn en GUI for å installere det? Hvis man har kunnskapen nok til å betjene en slik distro så burde man virkelig klare å installere den også. Satt nylig opp Arch på en laptop her om dagen med lvm2 og luks. Tror installeringa tok meg snaue 30minutter, og da har jeg selv håndplukka de programmene jeg ville ha. Forsåvidt veldig enig i det som ble sagt om Arch ang. bsd-init og rc.conf. Det var gull når det først kom ut, men etter systemd-overgangen har alt gått èn vei. Gentoo og Funtoo har stått ovenfor samme veivalget men har valgt å la det være opp til brukeren - altså sånn det skal være. OpenRC ftw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå