merterje Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Jeg har for en tid siden fått opp blåside på PCn min og har da måtte starte den på nytt, det kunne skje flere ganger daglig. Jeg mener jeg har funnet årsaken. Jeg tok å avinstallerte de 2 siste program som jeg hadde installert. Det var KuaiZip og Sound Tap Streamer, og etter dette har det ikke kommet opp noen blåside. Jeg bare gjøre ops på at vær forsiktig hvis dere kommer over disse 2 programmmene, men jeg kan ikke fastslå hvilket av disse som er synderen. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Dette har vel ingen ting med internet og netverk å gjøre, så flytter tråden til Annet om programvare. Ellers er det jo ikke alltid slik at om du får blåskjerm, så betyr det at nestemann får blåskjerm med de samme programmene. Nå vet jeg jo ikke om dette er gratis programmer, eller om du har lastet ned ulovlige kopier, og da kan jo blåskjermen skyldes andre ting enn selve programmet. Endret 13. april 2013 av myhken Lenke til kommentar
merterje Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Ja jeg har vel feilplassert innlegget. De 2 programmene jeg nevnte er ikke noe ulovlig kopi, etter det jeg kan se, jeg har funnet de ved googling, og jeg har også WOT - et program som vanligvis gir beskjed hvis det er et lugubert program jeg prøver å laste ned. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Det første du nevner er gratis, det andre koster $40 (gratis to uker test). Så har du ikke betalt og har brukt det utover prøveperioden på 14 dager, er det vel trolig ikke helt lovlig? Uansett, det å finne programvare på google betyr ikke at programvaren er 100% trygg. Jeg tror heller at kanskje de programmene sammen med andre programmer du har er med på å gi blåskjerm. Og da tar jeg utgangspunkt i at du har betalt for en lovlig versjon av det siste programmet. WOT du nevner skal liksom vise deg at det er "trygt" å surfe på de aktuelle sidene. Det erstatter jo ikke et godt virusprogram. Hvilket virusprogram bruker du? Endret 13. april 2013 av myhken Lenke til kommentar
Simorinho Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Husk å laste ned riktige versjoner . F.eks, Ikke last ned x32 fil til x64 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Husk å laste ned riktige versjoner . F.eks, Ikke last ned x32 fil til x64 Det spiller liten rolle, 32bit programmer fungerer helt fint i 64bit OS, siden det er helt normalt å kjøre en del 32bit programmer på et 64bit OS. Bakdelen er bare at 32bit programmer ikke utnytter systemet like godt som 64bit programmer. Andre veien fungerer jo ikke, du vil aldri få installert et 64bit program på et 32bit OS. Ergo spiller dette liten rolle, om noe i det hele tatt. Lenke til kommentar
Simorinho Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 På Minecraft og Fl Studio skjedde dette ofte. Ikke bare hos meg, men hos andre. Fant ut at jeg hadde x32 på x64, etter jeg fikset dette har jeg aldri hatt mer bluescreen. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Om programmet eller spillet bruker mye minne så kan det ha noe å si. Et 32bit program vil jo aldri kunne utnytte mer enn 3.5 GB av minnet. At systemet da kan bli ustabilt kan jeg forstå. Men "små" programmer spiller det mindre rolle med. F.eks er ca 50% av alle programmer jeg bruker 32bit programmer og slik har det vært i mange år nå, og jeg sliter ikke med blåskjerm. Jeg har kjørt slik både på Vista, Windows 7, Windows 8, Windows Server 2008 R2 og Windows Server 2012. Men som sagt, bruk selvsagt 64bit versjonen om den finnes, siden den alltid vil utnytte systemet bedre, samt programmer som krever mye minne BØR bruke 64bit versjonen. Lenke til kommentar
merterje Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Hos meg som har Vista 32bit, så kan det kanskje hende at jeg får blåskjem fordi jeg har lastet ned i 64bit? Jeg vet faktisk heller ikke hvorfor en ellers får blåskjerm. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Du vil aldri kunne få kjørt noen 64bit programmer på en 32bit OS pc, så det er neppe noen grunn til blåskjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå