Helander Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Heisan Har i dag et Nikon D3200 og ønsker å gå et steg videre. Vil en overgang til Nikon D7000 være fornuftig, i samme prisleie så ser jeg at jeg kan få et brukt Nikon D300s Vil noen av disse alternativene være en grei oppgradering eller bør jeg gå opp i pris? Av objektiv så har jeg følgende: Tamrom 10-24mm Sigma 24-70mm Sigma 120-400mm Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Hva tenker du at D7000 eller D300s vil gjøre bedre enn D3200? Lenke til kommentar
Helander Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Hva tenker du at D7000 eller D300s vil gjøre bedre enn D3200? Ja eller om jeg må høyere opp i pris for å få en merkbar forskjell? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 D7000 vil være dårligere i bildekvalitet enn D3200, men vil ha bedre betjening, skuddtakt, byggekvalitet og autofokus. Den vil også gi autofokus på gammel autofokusoptikk uten innebygd fokusmotor. Men - sensoren er eldre, med lavere oppløsning. Hva er det du savner på D3200? Lenke til kommentar
Helander Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Hva er det du savner på D3200? Egentlig ikke noe, om jeg skulle utsette noe på D3200 så må det være den fysiske størrelsen, mine hender er litt for store for kameraet eller omvendt :-) Lurte egentlig på om det kunne være en fornuftig oppgradering? Lenke til kommentar
Asdic Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Jeg hadde en kort tid en D7000. Det viste seg at den hadde problemer med "backfokus". Det ser ut til å være et gjennomgående problem med D7000. Jeg har i årenes løp samlet på meg 7 objektiver, hvor av 2 er Tokina, resten Nikon. Om jeg skulle begynne på nytt, ville jag ha begrenset det til 16-85 & 70-300mm. Jeg ser ike poenget med å skaffe et kamera med færre pixeler enn D3200. Sjekk kontoen og kjøp deg en D7100. http://www.luminous-landscape.com/essays/are_your_pictures_out_of_focus.shtml Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Egentlig ikke noe, om jeg skulle utsette noe på D3200 så må det være den fysiske størrelsen, mine hender er litt for store for kameraet eller omvendt :-) Lurte egentlig på om det kunne være en fornuftig oppgradering? Såfremt du er klar over at du får lavere oppløsning og bittelitt lavere bildekvalitet (og den forskjellen vil egentlig stort sett kun synes ved fingransking av kjempestore utskrifter), så har D7000 mange egenskaper som kan gjøre det verd å oppgradere - selv vil jeg for eksempel ha to betjeningshjul (som på D700), så jeg kan gå over i A-modus og styre blenderen med pekefingerhjulet og eksponeringsjusteringen med tommelhjulet. D7100 har (stort sett) samme sensor som D3200, men er også en del dyrere.. Kommer an på hva du prioriterer. Dra i butikken og klå - se om du liker å betjene det! Et kamera du liker å bruke er et som blir brukt, og derfor lett blir mer verdi for pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå