Hallgeir Nielsen Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Jeg har et Nikon D-600.Har lyst på ei Macro portett linse Skal jeg velge Nikon 105 1:2,8 eller Sigma sin 105 1:2,8 Noen som har noen erfaringer Takk Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 De er begge veldig gode. Sigma er kansje litt skarpere og har muligens litt mindre kromatisk abberasjon. Hvis du vil ha mest for pengene og ikke har spesielle behov så tror jeg Sigma er veien å gå. Hvis det er hovedsakelig for portrettforotgrafering så finnes det kansje bedre valg, makroobjektiver har høy oppløsning og høy kontrast som ikke alltid gir de mest behagelige protrettene. Lenke til kommentar
to88he Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 (endret) Rundt 100mm passer veldig godt til begge deler. Etter min overgang fra 40D til 5D2 fikk 100mm makro nytt liv som portrettobjektiv:) Alle produsenter lager glimrende makro-objektiver i området rundt 100mm. Disse passer også utmerket til portretter. Endret 15. april 2013 av to88he 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå