sirius Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Jeg klarer ikke å komme på nett med Wi Fi. Maskinen finner mitt eget nett og nettene rundt meg. Men når jeg skal tilkople meg nettet kommer det opp et vindu som sier" venter på nettverket" Denne slår seg av etter en stund og tilkoplingen gjennomføres ikke. Passordet er riktig(virker på andre maskiner) Men hva kan være feil? Maskinen er en eldre Medion Laptop med XP. Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 jeg har hatt samme problem med min ACER laptop og du kan gå på sidene til de som eier merke på pcen din så kan du installere et program som kan hjelpe helt sikkert Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Oppgrader nettverkdriver for wifi. Sjekk også at routeren bruker samme trådløsstandard som PC. Du kan sette trådløsnettet i routeren til å støtte 11b/g/n (mixed) om det er mulig. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Takk til de som svarte. Jeg fant en ny driver, men det hjalp ikke. Altiboks routeren fant jeg ikke noen innstillinger på. Er vel ikke så mye mer å gjøre da. Hilsen Sirius Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Det skal jo være et problem som kan løses. Finn ut hvilket chipset som brukes på trådløs i PC og last ned driver fra produsent. Bruker du WPA-kryptering, så må du ha service_pack installert i Win-XP. Oppgrader firmware i routeren. En enkel løsning er å kjøpe en billig trådløsdongle og bruke den i laptop. Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Kansjke det har noe med om det trådløse nettverket ditt bruker "mixed mode", og laptop'en din ikke håndterer det? Jeg hadde et lignende "mysitisk" problem hvor en netbook fant nettverket, mens en annen, nesten lik netbook ikke klarte å kople til (med rett passord osv). Det var bare å stille inn det trådløse nettet til kun å bruke wpa2, og ikke "mixed mode". Evt kun wpa ville sikkert fungert også. Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Prøv å: - Endre nettverksnavn - Slå av passord - Endre krypteringstype Enkle steg, og hvis det ikke virker, så ville kanskje brukt litt mer tid på å oppdatere programvare på maskin/ruter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå