rejcops Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Hei, jeg har et stort problem med min stasjonære pc (skal bestille nye deler snart), når jeg trykker på startknappen så skjer det ingen ting, på skjermen kommer det opp "no signal detected" og jeg vet at det ikke er skjermkortet fordi at jeg har fått testet med flere forskjellige skjermkort, har også prøvd med hovedkortet sine VGA/DVI inganger men det samme skjer. jeg har ikke garanti på hovedkortet lenger så jeg kan ikke sende det inn. og hvis jeg får start på hovedkortet i det heletatt, så kommer det opp at jeg må aktivere core nummer 2 i min AMD athlon x2 og alt i BIOSen er resetta noe som gjør meg skeptisk på hva som er gærent med kortet (er det flere ting). vil helst ha svar så fort som mulig (jeg bruker ASUS m4a78lt-m le. Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Med "når jeg trykker på startknappen så skjer det ingen ting" så mener du at PCen slår seg på men at du ikke får bilde på skjermen? Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 (endret) nei, tastaturet eller datamusen får heller ikke svar, det veit jeg fordi at de lyser opp når jeg slår på pcen men det gjør de ikke hvis pcen ikke fungerer som den skal. og hvis jeg kobler opp tastaturet så får det strøm hvis og det veit jeg for at hvis jeg trykker på en macro knapp så sier det til meg ett eller anna og det gjør den ikke nå som pcen ikke fungerer. (PS: sry alle skrivefeil.. anna tastatur enn vanlig) Endret 13. april 2013 av rejcops Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 alle viftene starter og det kommer lyd fra harddisken, cdrommet og alle plassene det pleier å komme lyd fra men pcen gir ikke noe signal til noen ting som er koblet på (altså tastatur, datamus, skjerm, nettverkskabel osv). Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 (endret) Da skal du resette bios. Hvis du finner strappen på HK, så ta den av i noen sekunder. Sett den så tilbake og vips, så har du alt tilbake. Ikke kluss med bios på andre måter. En reset skal normalt gjøre susen. Hvis du er helt blank på dette, så se etter i manualen eller kontakt noen du vet kan det. BmOnline Endret 15. april 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 ... det var det første jeg prøvde. jeg har prøvd 3 forskjellige batterier (det som stod i når jeg fikk det, en som jeg kjøpte og enda et som jeg kjøpte og alle 3 var CR2032). jeg har prøvd å ta ut alle intærne delene og setti de inn igjen og mere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå