pizzafordi Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 (endret) *Rettelse! 660 vs 660TI vs 670 Etter snever observarsjon på tomshardware, anandtech, og andre forum innspill. Sitter jeg igjen med dette synspunkt 660 ifra 1400kr ( foretrukken kjøling) Nokså på bølgelengde med gtx 580 24 pipelines rops 660 ti ifra 1800-2200-2800kr ( foretrukken kjøling) 10% bedre ytelse enn 660, inntrykk av sterk overpris. 24 pipelines rops 670 ifra 2400 ( mistenksom kjøler) 13% grovt regnet bedre ytelse enn 660, dette basert overflatisk på spill ifølge diagram anandtech. 32 pipelines rops Jeg går utifra at alle har støtte for sli, er det slik at alle også har støtte for 3 skjermer, f.eks 660 og 660ti støtte for 3 skjermer. Er da 660 ikke ti versjon i sli, ca 2800kr optimalt, med tanke på pris ytelse. Basert på 27" tommer skjerm 1920x 1080. Hvis behov. Tenker kun spill her. For kjøring på ultra uten drops, 0 fly og helikopter lag i bf 64 players. Ser de fleste 670 har 2gb, noen har 4gb, er 4gb hovedsaklig ment for 3 skjermers? Alt kan rettes opp her av mine synsinger og påstander. Prøver bare å redusere nvidias serie for smakens skyld. Må være kjipt å betale mer for et 660 ti når du ser du får bra 670 ifra dustin home med foretrukken kjøler for mindre. Ikke minst, så kommer det inn tips hvor prisen er rett. Kansje web shoppene ikke har følgt opp prisene sine enda og det er der problemet ligger. Endret 13. april 2013 av pizzafordi Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Nå er SLI fortsatt problematisk: Økt inputlag med en frame. Økte CPU-krav. Microstutter. Disse problemene vil aldri fikses helt, et enkelt skjermkort som leverer litt mindre ytelse vil alltid være å foretrekke framfor to svakere kort. Har du sett på GTX 650 Ti BOOST forresten? Det har de samme 24 ROPene som GTX 660 Ti for 1300 kr. Lenke til kommentar
Skyggefal Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Jeg kjører Asus gtx 660 Ti i SLi og har ikke hatt problemer med dem. Virker bra i de spillene jeg har testet og temperaturene ligger ganske lavt selv om de ligger tett. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. april 2013 Rapporter Del Skrevet 13. april 2013 Nå er SLI fortsatt problematisk: Økt inputlag med en frame. Økte CPU-krav. Microstutter. Disse problemene vil aldri fikses helt, et enkelt skjermkort som leverer litt mindre ytelse vil alltid være å foretrekke framfor to svakere kort. Har du sett på GTX 650 Ti BOOST forresten? Det har de samme 24 ROPene som GTX 660 Ti for 1300 kr. Men nå er ikkje SLI så fryktelig som du ofte vil fremstå det til. Det er faktisk veldig bra for å få bedre ytelse. Micrustuttering er det også lite av, dog det finnes spill som man merker det en del på. Disse spilla er ofte VELDIG krevende. Eksempel: Crysis 3 får jeg litt microstuttering på med 3-way 680sli. Men med 2x titan så finnes det ikkje antydning engang. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå