wassup Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Hvis jeg velger dette hovedkortet, begynner det å se bra ut da? Hvor viktig er kjøler? Så at de ikke var så forferdelig dyre. Litt dyrere enn jeg hadde tenkt, men uansett ikke veldig dyrt. Vet ikke annet enn at det ser veldig bra ut, det der. Hvis du skal overklokke, kommer du et godt stykke med den helt vanlige kjøleren som følger med prosessoren. Hvis du skal overklokke enda mer, burde du investere i en aftermarket CPU-kjøler, eventuelt vannkjøling (men det er vel kanskje ikke så aktuelt i en maskin som det der). 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Hvis jeg velger dette hovedkortet, begynner det å se bra ut da? Hvor viktig er kjøler? Så at de ikke var så forferdelig dyre. Du klarer deg fint med medfølgende kjøler. Som tidligere nevnt så kan du overklokke til 4,3GHz med denne kjøleren. Dropp eget skjermkort inntil videre. Dette kan du sette inn senere, hvis du får behov for det. Hvis du absolutt vil ha eget skjermkort, ville jeg heller ha satset på Intel prosessor. Du kan da ta utgangspunkt i denne http://www.netshop.n...0000203402.aspx Legg til SSD, skjermkort og WiFi. Edit: Her har du en sammenligning av prosessorenes CPU-del (begge prosessorene er testet med samme skjermkort): http://www.anandtech.com/bench/Product/675?vs=677 Core i3 3220 er marginalt bedre, men mindre strømkrevende og kjøligere. Endret 13. april 2013 av Omnithunder 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Er det slik at jeg egentlig ikke trenger dette skjermkortet med mindre jeg skal spille spill som krever det? Jeg merker ingen forskjell til eller fra om jeg stort sett bare surfer og ser på youtube (og evt Netflix)? Stryker kjøler da, hvis det var noe som følger med. Så at kabinettet ikke har vifte. Det burde jeg vel ha? Man tyner ikke dataen om man overklokker, det sliter ikke på den på noen måte? Tenker på ytelse over lengre tid. Endret 14. april 2013 av Brickwall Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Er det slik at jeg egentlig ikke trenger dette skjermkortet med mindre jeg skal spille spill som krever det? Jeg merker ingen forskjell til eller fra om jeg stort sett bare surfer og ser på youtube (og evt Netflix)? Stryker kjøler da, hvis det var noe som følger med. Du trenger ikke eget skjermkort til surfing eller HD video (youtube og Netflix inkludert). Kun nyere relativt "tyngre" spill krever eget skjermkort. GPU-delen i A10-5800K takler de fleste spill, men da med redusert kvalitet. Så at kabinettet ikke har vifte. Det burde jeg vel ha? Man tyner ikke dataen om man overklokker, det sliter ikke på den på noen måte? Tenker på ytelse over lengre tid. Vifte er ikke et "must", men en fordel. Det er vifte i strømforsyningen. Teoretisk sett kan overklokking redusere levetiden noe, men i praksis har dette ingen betydning ved moderat overklokking. Så lenge en har temperaturen under kontroll, er det ingen fare. 4,3GHz med medfølgende kjøler er helt safe. 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Vifte er ikke et "must", men en fordel. Det er vifte i strømforsyningen. Jeg får ikke med vifte i kabinettet som er satt opp? "Ingen kabinettvifter er inkludert. Vi anbefaler at det monteres minst 1 stk. 120mm i front, for eksempel en 120mm MIST vifte. Hva med de to andre kabinettalternativene? Der står det ikke noe om at vifte ikke er inkludert. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Hva med de to andre kabinettalternativene? Der står det ikke noe om at vifte ikke er inkludert. Det er ikke vifte med i noen av kabinettene. Kjøp med en MIST-vifte dersom du ønsker http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kjoeling/Kjoling,-Vifter/120x120mm/MIST-vifte--MISTYLFA120LSCL--klar-plast-120x120x25--544-m-time--165-dBA-21314-p0000034497.aspx Husk skruer http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kjoeling/Kjoling,-Vifter/Montering-Tilbeh%C3%B8r/Vifteskruer--Sort-10mm--4-stk-36358-p0000123103.aspx Dersom NetShop ikke monterer denne inn for deg, så er det en enkel jobb du gjør selv. Tar ikke mer enn noen få minutter med en skrutrekker. 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Det er ikke vifte med i noen av kabinettene. Kjøp med en MIST-vifte dersom du ønsker http://www.netshop.n...0000034497.aspx Husk skruer http://www.netshop.n...0000123103.aspx Dersom NetShop ikke monterer denne inn for deg, så er det en enkel jobb du gjør selv. Tar ikke mer enn noen få minutter med en skrutrekker. For 94 kr er vel ikke det noe å lure på, hvis vifte er litt vesentlig for å holde temperaturen nede. Kan du bare se om dette ble riktig, før jeg bestiller? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 For 94 kr er vel ikke det noe å lure på, hvis vifte er litt vesentlig for å holde temperaturen nede. Kan du bare se om dette ble riktig, før jeg bestiller? Ser bra ut, men vifte og skruer til vifte står ikke på listen. 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Ser bra ut, men vifte og skruer til vifte står ikke på listen. Nei, det må jeg vel bare trykke på utenom. Men tusen takk for hjelpen, da setter jeg denne som løst og plusser alle. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Der hvor det står "eksternlager 15", "Ubekreftet 17.04.2013" osv, hva betyr det når det står f.eks. "1" eller "3"? Hvis det er hvor få de har på lager så virker det ganske håpløst, ting kan jo til og med bli bestilt sekunder før meg. Gidder ikke å vente i hundre år på at de skal ha alt tilgjengelig. Endret 16. april 2013 av Brickwall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå