Gå til innhold

Mangler MBR på fresh install

Anbefalte innlegg

Har i dag innstallert en ny harddisk i min Asus G75 laptop, innstallerte OS med begge diskene i da jeg ikke fikk startet win7 cd-en så jeg måtte laste ned, det som har skjedd er at disk D: (nye OS harddisken) har ikke fått MBR.

Grunnet at jeg ikke kan starte Win7 innstallering igjennom CD

(vet ikke hvorfor, dvd-rommen greier andre filmer og programmer men vil ikke spinne opp med OS-disk i seg)

så kan jeg ikke få formatert disken på nytt og få innstallert win7 med MBR.

Derfor lurer jeg på om det er mulig å få lagt til MBR manuelt eller hvilke andre muligheter jeg har for å kunne ta ut gamle disken og bare bruke disk D: som OS disk.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...innstallerte OS med begge diskene i ...

Du har misforstått hva MBR er. Det er helt umulig å "mangle MBR". Alle disker har MBR.

Problemet ditt virker å være ganske typisk det som skjer når man installerer OS på ny disk mens den gamle disken er tilkoblet. Den nye disken kan ikke boote på egen hånd, det er fordi systemfilene ligger på den gamle disken.

Det pleier å være mulig å fikse dette med Startup Repair. Men da må du kunne boote fra DVD eller USB minnepinne.

Lenke til kommentar

Da har jeg nok misforstått ja, søkte bare på google etter det problemet jeg har og da kom det opp at jeg mangla det, hvordan kan jeg lage en bootbar Minnepenn? Må være noe galt med DVD-rommen siden den ikke klarer å spinne opp OS disker men alle andre disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...