Gå til innhold

Hvordan koble en ikkeserialata disk til på serialata kontakt

Carfax

Anbefalte innlegg

Hei!

I morgen får jeg de nye data delene mine i posten, og har ett lite spørsmål.

Hovedkortet er et Abit NF7-S v2.0 og harddisken er en Western Digital

80GB IDE. Har forstått det slik at til dette hovedkortet følger det med overganger, slik at en kan bruke en vanlig IDE harddisk, på SERIAL ATA kontaktene. Disse kablene er jo mye greiere å ha i kabinettet, synes jeg.

Hvordan setter jeg opp systemet for å kunne benytte meg av dette? Holder det å legge inn nforce2 2.45 driverne, eller må jeg ha ekstra drivere i tillegg? Hadde vært greit om noen kunne fortelle meg fremgangsmåten til dette, fra begynnelse til start. Har også en CD-Brenner liggende som jeg tenkte å ha på vanlig IDE kontakt. Spiller det noen rolle hvilken kontakt en bruker (IDE1/IDE2)? Og har det egentlig noe å si hvor på kabelen en kobler denne enheten til? Har foreløpig kun CD-Brenner.

mvh.

Carfax

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det følger med et adapter som du setter bak i hd til dette kobler du strøm, ledning følger med og så kobler du sata kabelen fra dette til hk, så sjekker du i bios at valgene for hd står på auto,noe de normalt gjør, innstaler driverne som er på cd en som følger med og så er det bare tut og kjør

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...