Gå til innhold

Kjøpe Gamer PC


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal gå til innkjøp av en gamer PC. Jeg har mer eller mindre aldri spilt så mye PC spill (utenom hos noen kompiser back in the old days), ettersom jeg er større fan av konsollgaming (plug & play). Men det er et par ting jeg har lyst til å prøve ut med et par kompiser og alene, så tenkte å gå til innkjøp av en PC som kan kjøre det meste uten noen form for problemer. Jeg er halvveis datakyndig og skjønner software hvis jeg blir vant til til det, men hardware delen kan jeg null, nix & nada om. Det å bygge en PC virker lett, men jeg er en fyr som knuser ikea møbler hvis en skrue ikke passer på første forsøk (blir fort foranna og gir opp), så jeg vil helst kjøpe en ferdig bygd PC som jeg kun kan sette opp og kjøre Crysis 3 på max uten lag.

 

PC'en skal utelukkende brukes til å spille et par spill (først og fremst Dayz som ikke krever så mye though), men har lyst til å teste det som PC-spillere kaller for supergrafikk bare for å se hvordan det er av og til :)

 

Har hørt mye rart om spill PC'er, alt fra en PC som "drar alt av spill på max til 6000 spenn hvis du bygger riktig", til en komplett superduperfantastisk spill-PC til 19000,- som "varer i 4 år".

 

Med andre ord, alt er subjektivt, men det er en form for sannhet/formel som er der, som jeg er ute etter :)

 

Prismessig så kan PC'en koste alt mellom 6000 - 20000 (overkill???), men vil da ha en PC som kjører Crysis 3 på max uten å få en FPS på 4 (Crysis blir brukt som en benchmark her, jeg er ikke så glad i spillene egentlig). Så for den som kan dette og skjønner mitt "behov", sleng ut et forslag, for jeg kan ikke en dritt.

 

Er PC'ene på komplett.no noe å se på f.eks?

 

Mvh MW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange skjermer skal du spille på? Dersom du tenker tre skjermer finnes det vel ikke en maskin som drar crysis 3 på max uten noen problemer. Men skal du ha noe som er meget bra er ett Geforce GTX titan en god plass og begynne. Det er det kraftigste skjermkortet på markedet med en kjerne.

Lenke til kommentar

Hvor mange skjermer skal du spille på? Dersom du tenker tre skjermer finnes det vel ikke en maskin som drar crysis 3 på max uten noen problemer. Men skal du ha noe som er meget bra er ett Geforce GTX titan en god plass og begynne. Det er det kraftigste skjermkortet på markedet med en kjerne.

 

Skal kun bruke 1 skjerm:)

Lenke til kommentar

Den vil nok dra det meste på max ja, men synes de har vert vel gniten på strømforsyninga. Ville oppgradert den til en corsair hx. Ellers så er musa du får med tilpasset mmo spill som world of warcraft. Dersom du ikke har planer om og spille sånne spill kan det være noe og se på.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg kjører et oppsett som dette, så burde det "vare" en stund og klare å kjøre spill på max?:

 

Strømforsyning: Corsair HX 650W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus Gold, Modular, 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 4x Molex

 

Vannkjøling: Corsair H110 Hydro Series CPU Kjøler Socket 1155/1156/1366/2011, AM2(+)/AM3(+)/FM1/FM2, 1700 RPM, 94 CFM, 35 dBA

 

Minne: Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT 16GB kit (8GBx2), Sport,1600MHz, 1.5V, CL9-9-9-24

 

Skjermkort: Titan

 

Harddisk: Corsair SSD Neutron Series GTX 240GB SATA3, 2,5", 555MB/511MB/s read/write, 85K IOPS(4k aligned), w/bracket

 

Harddisk 2: WD Desktop Black 2TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5", Dual processor

 

Mus & Tastatur har jeg bare huket av på ROCCAT, trenger hvertfall ikke noen WoW mus ettersom jeg spyr av slike spill :hrm:

 

Prisen blir da 20 633,- NOK, og det burde vel da gi en smooth opplevelse når jeg kjører minesveiper på max vel?

Endret av Mojo Wangen
Lenke til kommentar

Har du tenkt å overklokke? Komplett er noen rare skruer... Er lite hensiktsmessig med H110 dersom du ikke skal overklokke. Dersom du har tenkt å overklokke en Intel-prosessor må du være obs på å velge én CPU med ulåst multiplikator. Dvs, den må ha en K i produktnavnet. Eks. i5 3570k/i7 3770k.

 

Du sier du ikke er glad i Crysis. Hvilke spill liker du?

Endret av MFleksnes
Lenke til kommentar

Har du tenkt å overklokke? Komplett er noen rare skruer... Er lite hensiktsmessig med H110 dersom du ikke skal overklokke. Dersom du har tenkt å overklokke en Intel-prosessor må du være obs på å velge én CPU med ulåst multiplikator. Dvs, den må ha en K i produktnavnet. Eks. i5 3570k/i7 3770k.

 

Du sier du ikke er glad i Crysis. Hvilke spill liker du?

 

Jeg har ingen intensjon om å overklokke ettersom jeg først og fremst ikke kan det, veit hva det gjør (er vel i teorien som å "trimme" en bil) og ikke ser helt "vitsen" med det. Jeg vil i teorien ha en PC rett ut fra esken som kan kjøre spill på max :)

 

Jeg er egentlig en konsoll-gamer, så PC'en kjøper jeg kun for å spille litt Dayz medkompiser, og for å se hvor stor forskjell det er på PC med Ultra High graphics kontra konsoll som jeg er mer fan av....

 

Og når jeg først skal ha en PC for å spille litt av og til så kan jeg like så godt kjøpe en som det er litt futt i.

 

Jeg er i teorien alt-spillende, fra FPS til JRPG osv, men det er 2 sjangere jeg verken har tid eller lyst til å spille og det er RTS & MMORG (WoW, LoL osv)

 

Så blir vel kunFPS, litt Trackmania & Dayz, og så har jeg veldg lyst til å prøve Amnesia spillene & Stalker.

Endret av Mojo Wangen
Lenke til kommentar

Jeg har ingen intensjon om å overklokke ettersom jeg først og fremst ikke kan det, veit hva det gjør (er vel i teorien som å "trimme" en bil) og ikke ser helt "vitsen" med det. Jeg vil i teorien ha en PC rett ut fra esken som kan kjøre spill på max :)

Du sier du vil ha èn PC med futt i. Samtidig sier du at du ikke ser vitsen i å overklokke. Overklokking = mer futt. :wee: Men dersom du ikke har noen planer om overklokking er det ikke nødvendig med tredjeparts CPU-kjøler. Evt. ikke bruk for mye penger på det. H110 er hvertfall overkill og vil bare se dumt ut for folk som har litt peiling.

 

8 GB-RAM holder også i massevis for gaming. Skal du rendre filmer etc. så er det alltids greit med 16 GB.

 

Skal du kjøpe ferdigbygd PC er Komplett-PCene absolutt ikke noe dårlig valg. Men det vil aldri gi deg de samme mulighetene som du får når du bygger selv. Du kjenner ikke noen som kan hjelpe deg å sette den sammen?

Lenke til kommentar

Du sier du vil ha èn PC med futt i. Samtidig sier du at du ikke ser vitsen i å overklokke. Overklokking = mer futt. :wee: Men dersom du ikke har noen planer om overklokking er det ikke nødvendig med tredjeparts CPU-kjøler. Evt. ikke bruk for mye penger på det. H110 er hvertfall overkill og vil bare se dumt ut for folk som har litt peiling.

 

8 GB-RAM holder også i massevis for gaming. Skal du rendre filmer etc. så er det alltids greit med 16 GB.

 

Skal du kjøpe ferdigbygd PC er Komplett-PCene absolutt ikke noe dårlig valg. Men det vil aldri gi deg de samme mulighetene som du får når du bygger selv. Du kjenner ikke noen som kan hjelpe deg å sette den sammen?

 

Kjenner ingen dessverre som kan hjelpe meg.

Jeg tenkte å legge inn bestilling nå snart på en litt modifisert Titan pakke på komplett:

post-261418-0-31135900-1365963024_thumb.jpg

Hvis du/dere føler noe burde endres så gi en lyd, så slenger jeg inn bestillingen i morgen tenker jeg.

PC'en skal kun brukes til gaming mer eller mindre.

 

Overklokking kommer aldri til å skje, for det kan jeg ikke og kjenner ingen som kan det heller. Så får ta til takke med det som kommer rett ut av eska :)

Lenke til kommentar

Kjenner ingen dessverre som kan hjelpe meg.

Jeg tenkte å legge inn bestilling nå snart på en litt modifisert Titan pakke på komplett:

post-261418-0-31135900-1365963024_thumb.jpg

Hvis du/dere føler noe burde endres så gi en lyd, så slenger jeg inn bestillingen i morgen tenker jeg.

PC'en skal kun brukes til gaming mer eller mindre.

 

Overklokking kommer aldri til å skje, for det kan jeg ikke og kjenner ingen som kan det heller. Så får ta til takke med det som kommer rett ut av eska :)

hvis du legger inn ale delene på dustin tror jeg det blir billigere. jeg lagde en list på komplett. der kostet den 11500 men på dustin 10200
Lenke til kommentar

hvis du legger inn ale delene på dustin tror jeg det blir billigere. jeg lagde en list på komplett. der kostet den 11500 men på dustin 10200

 

Er nok billigere å kjøpe delene hver for seg på Dustin tror jeg ja, men så kommer problematikken av at jeg verken kan eller har mulighet til å bygge PC'en selv.

Hadde jeg hatt en kompis som kunne det så hadde det ikke vært noe problem selvfølgelig, men det skorter på slike datakyndige venner, så jeg får nok bare kjøpe den ferdig bygget selv om det kanskje koster et par tusen mer.

Lenke til kommentar

Er nok billigere å kjøpe delene hver for seg på Dustin tror jeg ja, men så kommer problematikken av at jeg verken kan eller har mulighet til å bygge PC'en selv.

Hadde jeg hatt en kompis som kunne det så hadde det ikke vært noe problem selvfølgelig, men det skorter på slike datakyndige venner, så jeg får nok bare kjøpe den ferdig bygget selv om det kanskje koster et par tusen mer.

har noen ferdigbygget på dustin også. men tror ikke de inneholder titan desverre.
Lenke til kommentar

I teorien så burde vel egentlig denne PC'en holde da:

http://www.komplett.....aspx?sku=10753

 

Uten å endre på noe i det hele tatt?

jupp men tror jeg ville endret strømforsyning til en litt bedre. men ja absolutt ville jeg tatt den tror jeg men jeg bygger heller selv. har aldir gjort det før . men skal bestille deler i sommer å bygge selv. hvis du trneger råd så bare gå på youtube. jeg kan sende link hvis du er interesert. men virker som du ikke om det smalt skal bygge selv :)
Lenke til kommentar

jupp men tror jeg ville endret strømforsyning til en litt bedre. men ja absolutt ville jeg tatt den tror jeg men jeg bygger heller selv. har aldir gjort det før . men skal bestille deler i sommer å bygge selv. hvis du trneger råd så bare gå på youtube. jeg kan sende link hvis du er interesert. men virker som du ikke om det smalt skal bygge selv :)

 

Mao; bytte strømforsyningen til HX?

 

Hm, ser bra ut. Men kanskje verdt å ta mindre minne og høgare Mhz?

16 GB virker overkill.

 

Sorry for dumt spørsmål sikkert; men redusere til 8gb ram skjønner jeg, men hva skal byttes på MHz?

Som dere sikkert skjønner så kan jeg svært lite om dette så må spørre :)

Lenke til kommentar

Velg "Corsair XMS3 2133MHz 8GB Vengeance CL11 Kit w/2x 4GB, CL11-11-11-27, 1.5V, Vengeance Red Heatspreader, 240 pin [info] "

 

Høgare MHz er bedre for gaming, enn fleire GB. Vertfall når du har komt over 8GB.

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Velg "Corsair XMS3 2133MHz 8GB Vengeance CL11 Kit w/2x 4GB, CL11-11-11-27, 1.5V, Vengeance Red Heatspreader, 240 pin [info] "

 

Høgare MHz er bedre for gaming, enn fleire GB. Vertfall når du har komt over 8GB.

 

Har du noen kilder på dette som viser hva du faktisk tjener på å gå høyere enn 1600 MHz?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...