Gå til innhold

[Løst] Merkelig problem med prating i filmer

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som vet hva problemet kan være når stemmene til folk på filmer og serier jeg ser på plutselig høres ut som om når man har en slags propp i øret (stemmene blir meget lav og høres ut som om de er i bakgrunnen).

Dersom jeg stiller lyden litt opp og ned igjen til det opprinnelige lydnivået så fungerer lyden helt fint igjen.

Vanskelig å beskrive problemet, men det gjelder bare når folk prater, andre lyder i filmene fungerer fint, det er bare selve pratingen som er problemet :huh:

Dette gjelder bare enkelte DVDèr og filmfiler. Har aldri hatt problemet med musikkfiler.

Takk for alle innspill :wee:

Endret av Nickless
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker senterhøytalleren? Dialog spilles vanligvis i hovedsak gjennom den

Den virker fint såvidt jeg kan høre.

Men problemet er noe som kan oppstå midt i en film og vare i alt i fra noen sekunder til minutter før alt går tilbake til normalt igjen. Så det er helt tilfeldig når det slår til. Mistenkte første noen løse ledninger av noe slag, men så ikke ut til at det var problemet.

Lenke til kommentar

Jeg måtte skru opp senterkanalen på mitt plastanlegg. (Etter kalibrering med mikk) for å høre hva som blir sagt. Sjekk at du har digital lyd til forsterker (hdmi/optisk/coax) og at lyskilde er riktig innstilt (digital lyd ut)

Og at forsterker ikke er satt til simulert suround. En skikkelig forsterker viser dolby digital osv når du spiller av en dolby digital plate.

Har også opplevd sprengt diskant på senter.

Lenke til kommentar

Virker senterhøytalleren? Dialog spilles vanligvis i hovedsak gjennom den

Tok en dobbeltsjekk i går. Ser ut til at teorien stemmer, prøvde å koble alt fra hverandre for så å koble alt til igjen (virker som om det hadde blitt litt dårlig kontakt). Har ikke opplevd problemer etter det, takk for hjelpen! :D

Endret av Nickless
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...