Thomas99101 Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 har en mobiltelefon Samsung S2 som er litt over 1 år gammel. Har vært plaget siden i fjor med en del ting hvor telefonen lader seg ut. Det vil ofte stå "charging" selv om ikke lader er i, og da vil også batteriet ladde seg ut. Reklamerte derfor på produktet hos Elkjøp, og de sendte den inn. Nå fikk jeg høre at problemet var at Mini USB kontakten var det de kalte "smuss og irr", og det er årsaken til problemene. Fikk høre at dette var en "ytre påvirkning", og kommer mest sannsynlig av støv OG KANSKJE om det har vært fuktig i kontakten, (men de kunne såklart ikke bevise dette)og derfor ikke noen reklamasjonssak. Måtte derfor betale ca. 650 kr om jeg ville ha ny kontakt. Hvis jeg ikke ville ha det fikset måtte jeg likevel betale 300 kr og noe. Uansett så er dette et kjent problem med disse telefonene og om man søker rundt på nettet finner man mange som har feil med dette, og mange har også fått dette dekt som en reklamasjonssak. Hva kan jeg gjøre ? Kan nevne at telefonen begynte å tulle allerede forrige sommer (da bare 6 måneder gammel), da at den gikk automatisk i "auto voice" mode og da laddet ut ...men jeg "stoppet" denne prosessen så problemet ble borte. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Min begynte plutselig å lade seg ut veldig raskt, og tok ikke imot lading. Batteri-ikonet oppe i hjørnet stod og blinket. Jeg fikk samme diagnose som deg, og dette var ikke dekket. Måtte betale det selv. Kostet 800 kroner, med DeltaService var heldigvis svært raske, så det tok ikke lenge før jeg hadde telefonen tilbake. Jeg tror dem når de sier at det var kommet et "fremmedlegeme" inn i USB-kontakten min. USB-kabelen som jeg bruker for å lade telefonen min hadde i månedsvis passet skjevt i telefonen. Fremmedlegemet er sikkert en slags "navlelo" som har ligget der og blitt større og større. Må si du fikk reparasjonen billig. For meg kostet det 800 kroner. Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Samme problem. Har levert den inn via Netcom, og fikk avslag. Avslaget var dog på garanti, ikke reklamasjon, så jeg klaget på det. SÅ har Netcom brukt 5 uker på å "vente på svar fra Samsung...". Det er for min del helt klart en svakhet med telefonen, og for enkelt å avfeie en feil med "smuss og irr". Hadde telefonen blitt levert med en eller annen form for plugg man skulle dekke usb-kontakten med, og jeg hadde unnlatt å bruke den, så hadde jo saken såklart stilt seg annerledes. Men på den lyse siden så er dette første gang jeg er blitt tilbudt et tilsvarende produkt som lånetelefon. Lenke til kommentar
Thomas99101 Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 (endret) Avslaget på reklamasjonen var altså ikke fukt, men "smuss og ir", men han påpekte at om f.eks fukt kommer inn i usb kontakten KAN det være årsaken. Tror nok heller det er et gjennomgående problem med disse telefonene i og med at om man søker på problemet så finner man veldig mange i hele verden med samme problem! Så antar at de bytter den til en forbedret USB kontakt ? Uansett, hva skal jeg gjøre, har jo sagt ja til at de skal fikse den for 600 og noe.. Bør jeg betale og deretter klage det inn ? Syns bare det er helt utrolig at ikke Samsung tar på seg at de har levert en dårlig kvalitetssikret usb kontakt! Endret 12. april 2013 av Thomas99101 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Støv gjør til at fukt holder seg bedre i det området. Så en støvete usb-kontakt blir lettere irret enn en støvfri usb-kontakt. At det er mange som har klaget på problemet er ikke noe rart da det er solgt utrolig mange S2. Men problemet er ikke telefonen, men brukeren. Om brukeren ikke klarer å holde usb-kontakten fri for støv og væske, så burde brukeren heller gå til innkjøp av f.eks en IP67 telefon. Selv er jeg endel ute både privat og i jobb, så jeg kjøpte meg en Sony Acro S, og angrer ikke et sekund. Lenke til kommentar
Thomas99101 Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Flodec skriver: Selv er jeg endel ute både privat og i jobb, så jeg kjøpte meg en Sony Acro S, og angrer ikke et sekund. Svar: Jaha, så denne Samsung S2 er en "inne telefon" ? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Jaha, så denne Samsung S2 er en "inne telefon" ? Selvfølgelig ikke, men det er lov til å bruke litt vett. Mobiltelefonen er finelektronikk og bør behandles som akkurat det. Jeg er endel ute i regn og det er også endel støv involvert i jobben min, og da må jeg selvfølgelig tilpasse mitt mobilkjøp til akkurat det. Lenke til kommentar
Thomas99101 Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 de fleste plasser er det jo litt luftfuktighet vil jeg da tro . Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 For å oppdatere; Jeg nevnte tidligere i tråden at jeg hadde samme problem som trådstarter. Samsung reparerte denne feilen på min Galaxy SII som garanti. Dvs, reklamasjon, siden jeg aldri påberopte meg garanti men derimot reklamerte. Uansett, det ble reparert av Samsung. Det vil si, de reparerte den etter 7 ukers kontinuerlig krangling med Samsung "voice of customer" og mail direkte til serviceverkstedet. Det nytter å ikke gi seg med en gang, tydeligvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå