Cooky Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) - Dersom man er blitt misshandlet i f.eks hjemmet i sin barndom, eller/og er blitt mobbet på skole, og tiltakene de gjorde ikke gjorde noen effekt kan man da saksøke den aktuelle personen (i hjemmet), eller/og skolen (for mobbing) via f.eks retten? Hva vil pris på et søksmål sannsynligvis da bli? Og hvor stor er sjansen for å vinne søksmålet? - Har man større sjanse for å "vinne" dersom dette sannsynligvis har ført til psykiske lidelser i ettertid? Endret 12. april 2013 av Cooky Lenke til kommentar
h2233 Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 http://www.fri-rettshjelp.no/ Tror nok sjansen er stor for at du vinner søksmålet. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 (endret) http://www.fri-rettshjelp.no/ Tror nok sjansen er stor for at du vinner søksmålet. Det ser ut som akkurat den siden er for personer i Oslo, eller rundt Oslo (ikke skyt meg om jeg tar feil). - Eller tar jeg feil? - Jeg bor på Vestlandet. - Og gjelder fri rettshjelp søksmål mot skole også? Endret 12. april 2013 av Cooky Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 VI hadde en sak her hvor en person vant frem i en slik sak http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.10921360 Jeg syns det er en bra ting, vil nok få skoler osv til å se mer alvorlig på slike saker. 2 Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Skulle gjerne sagt at det er tilfelle at alke vinner gjennom, men slik er det ikke. Leste en master oppgave om det for ikke så lenge siden. Mange vinner i første rettsrunde, men så anker kommunen og vinner gjerne saken i lagmannsretten som utløser en økonomisk utgift mot den som saksøker. Det høres idiotisk ut og selv kunne jeg godt tenkt meg å kjøre sak pga barndommen min, men det er ikke verdt det. Blir bare å rive opp i en sår fortid og få smelt døren i fjeset igjen. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Skulle gjerne sagt at det er tilfelle at alke vinner gjennom, men slik er det ikke. Leste en master oppgave om det for ikke så lenge siden. Mange vinner i første rettsrunde, men så anker kommunen og vinner gjerne saken i lagmannsretten som utløser en økonomisk utgift mot den som saksøker. Det høres idiotisk ut og selv kunne jeg godt tenkt meg å kjøre sak pga barndommen min, men det er ikke verdt det. Blir bare å rive opp i en sår fortid og få smelt døren i fjeset igjen. Gjelder dette søksmål mot skoler eller enkeltpersoner? Når man vinner en sak mot en vanlig enkeltperson så er det vel den personen som må betale og ikke kommunen? Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Gjelder søksmål mot kommune. Ved tap blir enten det enten saksøker eller begge parter som deler saksomkostninger. Igjen spørsmålet er om det er verdt å rippe opp i fortiden. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Bevisbyrden ligger på deg, så hvis du skal vinne, må det være en klar årsakssammenheng mellom det du opplevde og plagene du opplever i dag. Lenke til kommentar
Karenjuulie Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Det er bare du som kan vinne. Du må bevise for retten at det som skjedde da har påvirket den psykiske helsen din. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Var det ikke du som skulle saksøke din far, nav, bli gangster, saksøke legene dine og omtrent alle du noen gang har lest navnet til for en stund siden? Er en gammel bumpet tråd, men jo, det var han Endret 24. februar 2014 av Priim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå