Gå til innhold

Kingston Hyperx 3k 120gb Treg raid fart, trenger hjep.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har msi BigBang xpower2

16gb Kingston hyperx 2400mhz i quad

intel i7 3930k

Jeg får utrolig dårlig score på benchmark. (halvparten av hva tester på nett får.)

Kan noen komme med tips ?

Kjører Raid0

Stripped 64kb

212gb tot

bilde av resultater !

Bilde over er refaranse fra samme disker fra nettet

raddd.jpg

minhcm.png

Endret av CerbaNest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker, men ser at AS SSD lister opp iaStorV som driver, jeg brukte iaStorA da jeg kjørte RAID på Intel SATA portene. Og den testen du sammenligner med, bruker iaStor driver.

Hvilken driver bruker du? Intel RTSe eller RST og hvilken versjon?

Hvordan sjekker jeg dette ? Takker for hjelp på langt.
Lenke til kommentar

Der må jeg nok melde pass fordi jeg er ikke hjemme og kan ikke sjekke på PC'en min hvordan du kan finne det ut. I tillegg har jeg spansk OS på hjemme PC'en, så litt vanskelig da. Men på mitt X79 HK, så ble det installert Intel RSTe via Asus sin support side, og det var et lite helv.... å skifte til RST 12.0 driveren.

Men du bør kunne finne det ut via Enhetsbehandling, og så Lagringsenheter eller hva det nå heter på norsk. Har dessverre ikke brukt norsk OS siden 1997, så litt vanskelig å huske hva saker og ting heter. Men har du installert Intel® Rapid Storage Technology enterprise System Management, så har du RSTe, og den var det som ga meg dårlig hastighet.

Lenke til kommentar

Mistenker at du har RSTe 3.5 driveren installert fordi de resultatene dine minner mye om det samme jeg fikk med RSTe 3.5. Har Asus Rampage IV Formula og i7-3820, og de eneste driverne Asus slenger med og har på sin support side er nettopp RSTe. For meg ga de helt ræva benchmarks, så jeg skiftet til RST 12.0 driver, men som jeg sa så var det ikke enkelt i det hele tatt.

Ettersom du kjører OS på SSD RAID, så kan du nok ikke gjøre det samme som jeg da jeg hadde single SSD som OS og kunne skifte fra RAID til AHCI uten store problemer da jeg la inn RST 12.0 driveren.

Men du kan prøve å aktivere skrive buffer (write cache) på RAID'et og sjekk at alle strømsparings funksjonene er satt til Høy ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...