AndersT2 Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Et spørsmål: Hva har dette å si for produsentenes produktutvalg? Går det mot fjerning av 3D-funksjonen i stadig flere modeller (fordi det koster mer å implementere enn de klarer å få betalt ekstra for det) eller er det så billig at det går mot "gratis" 3D i alle modeller. Det går nok mot "gratis" i alle modeller etter hvert. Og de som ønsker 3D må kjøpe brillene ved siden av hvis man ønsker det. Slik det er på mange TVer i dag. Selv i min Philips toppmodell så fulgte det ikke med briller (2010 modell). 3D krever ikke så mye ekstra av TVen, så lenge de ikke legger ved idiotisk 2D -> 3D funksjon som ikke funker. Så lenge TVen takler 100/120 Hz så er det bare litt aktivering i software som trengs. 3D blir som smart-TV funksjonene, er der hvis man ønsker det, men noe de aller fleste holder seg unna. Så lenge man tjener bra med penger på 3D på kino, så kommer det også til å støttes på TVene. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Av nysgjerrighet, hvor store TV'r har dere som ikke liker 3D hjemme? Har selv en Samsung UE55D7005, og merker stor forskjell om jeg sitter i sofa'n eller i godstolen som jeg flytter helt foran tv'n (altså under 2 meter fra hofta til tv'n). Sistnevnte er en asosial løsning, men fungerer ganske ypperlig hvis jeg skal se en 3D-film alene. Kommer selvfølgelig helt an på filmen også, men både Tron Legacy, Avatar, Toy Story, Despicable Me og Life of Pi har fungert ganske så bra. Bluray er foretrukket selvfølgelig, men 1080 SBS-filer (både full-SBS og half-SBS) fungerer bra det også. Filene blir ofte litt store (9-13GB) Kan det være at størrelse på TV har noe å si? Når det kommer til 3D er begrepet "jo større jo bedre" ganske passende... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå