inaktiv000 Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Hvordan fungerer dette? (Windows 2000 -> Windows 2000 server). Serveren kommer til å stå bak en router, sannsynligvis med mulighet for NAT. Holder det å NAT'e en port fra internett til serveren? :-? Lenke til kommentar
JPT Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Hvordan fungerer dette? (Windows 2000 -> Windows 2000 server). Serveren kommer til å stå bak en router, sannsynligvis med mulighet for NAT. Holder det å NAT'e en port fra internett til serveren? :-? Antagligvis ikke, bruker du PPTP/L2TP VPN så må NAT håndtere GRE pakker også. Bruker du IPSec så må NAT håndtere ESP pakker og du kan ikke bruke TRANSPORT er AH. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 Hmm, tror det var "PPTP/L2TP VPN" (har aldeles ingen peiling på slikt )! Bruker det innebygde i Windows 2000 Server og -Professional. Er det ingen måte jeg kan få ordnet dette på? Lenke til kommentar
JPT Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hmm, tror det var "PPTP/L2TP VPN" (har aldeles ingen peiling på slikt )! Bruker det innebygde i Windows 2000 Server og -Professional. Er det ingen måte jeg kan få ordnet dette på? Altså det vil virke så fremt at NAT implementasjonen du bruker skjønner seg på GRE eller ESP pakker. GRE er det når man bruker PPTP/L2TP som jeg tror er den standard måten Windows gjør det på. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Hva er GRE pakker og hva er så spesielt med dem? Er det på linje med f.eks. HTTP data og blir sendt over en bestemt TCP port, eller er det mer som TCP eller UDP pakker? Lenke til kommentar
JPT Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 GRE er på linje med TCP og UDP, men den bruker ikke porter! Derfor er det viktig at NAT implementasjonen din monitorer port 1723 for PPTP client/server info som den bruker for å håndtere GRE pakker når de kommer. google is your friend http://support.microsoft.com/?kbid=241251 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå