AnonymDiskusjon Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Hei. Jeg er innkalt til rep.øvelse fom. 08.00 fredag. Skal møte i en leir med svært dårlig kollektiv forbindelse, så jeg må reise hjemmefra på formiddagen torsdag. Siden jeg i tillegg pendler et stykke til jobb, vil jeg kun rekke å være på jobb noen få timer den dagen før jeg må reise hjem for å rekke toget. Bruk av egen bil er utelukket pga. samboer. Spørsmålet er: Har jeg krav på fri fra sivil arbeidsgiver som følge av reise til repetisjonsøvelse? Anonym poster: d0d40de25c0e395aef77e33b85f6c721 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Staten har selvfølgelig sikret sine vernepliktige permisjonsadgang når de innkalles til tjeneste. Du har en lovbestemt rett til permisjon etter aml. §12-12 første ledd: "§ 12-12. Militærtjeneste mv. (1) Arbeidstaker har rett til permisjon ved pliktig eller frivillig militærtjeneste eller lignende allmenn vernetjeneste. Det samme gjelder ved frivillig tjenestegjøring av til sammen 24 måneders varighet i styrker organisert av norske myndigheter for deltakelse i internasjonale fredsoperasjoner, hvis arbeidstaker snarest mulig etter å ha inngått bindende avtale om tjenestegjøring i slike styrker varsler arbeidsgiver om dette." 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 Hehe, det har de selvfølgelig, noe jeg i og for seg er fornøyd med da jeg synes det er noen fine avbrekk fra en stillesittende jobb. Men takk for hjelpen, da har jeg i hvert fall en lovparagaf å vise ti Anonym poster: d0d40de25c0e395aef77e33b85f6c721 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå