Shiiiiit Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 ATB.no sin planlegger er på sommerruter. Hvor mye bedre blir busstilbudet mellom Camp Trondheim og gløs når høsten kommer? Er sommertilbudet av buss så lite som 50%? hvor ofte går rute 22? det er bre to i timen i sommer. (er ikke punktlig nok til å leve med to direkte-busser i timen på dagtid:P) Lenke til kommentar
Nøkkelknippe Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Tenker å ta med bilen til Trondheim. Er det noen utfordringer ved gateparkering i boligfelt vinterstid (snø, brøyting++)? Endret 6. april 2019 av aklla Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Trondheim er overraskende dårlig på å brøyte. Har hatt eksterne forelesere fra andre byer som sier det samme. Om det er et problem ift parkering vet jeg ikke, da jeg ikke har hatt bil i Trondheim selv og derfor ikke har gitt brøytinga mange tanker når det kommer til parkeringsproblemer. 1 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 24. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2016 Har bodd i gater hvor det ikke har blitt brøytet hele vinteren. 1 Lenke til kommentar
thisismeisthatyou Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Flere her som skal bo i Lerkendal studentby til høsten? Lenke til kommentar
Gladgutt Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Noen av dere som har hørt om Berg studentby? Hvordan er hyblene der? Lenke til kommentar
-Stoffer- Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Vært borte der en del ganger. Kort avstand til Gløshaugen, men litt lenger til bye enn f.eks Nedre Singsakerslette. Kollektiv med 6-8 personer som oftest er over 2 etasjer og har 2-3 bad. Kommer helt ann på om du kommer i en kube eller i "slangen" under, men det er grei størrelse på rommene og kollektivene som helhet. Kubene er gjerne litt trangere enn noen av de gigantiske kollektivene under. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Flere her som skal bo i Lerkendal studentby til høsten? Jeg skal! Noen som har erfaringer med Lerkendal? Lenke til kommentar
Calippus Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 (endret) Hold dere til helvete unna leiligheter og hybler fra Brevik Eiendom / utleie. Endret 28. juni 2016 av Calippus 1 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 (endret) Flere her som skal bo i Lerkendal studentby til høsten?Jeg skal! Noen som har erfaringer med Lerkendal?Jeg har bodd i parleilighet på Lerkendal og har vært inne i kollektivene et par ganger. Veldig fin studentby. Nærme Gløs og definitivt i gangavstand til byen. Parleilighetene er ikke veldig mye å rope hurra for, da. Knotete planløsning. Endret 28. juni 2016 av Knewt 1 Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Ser etter hybler nå på sit.no. Har noen erfaring med Magnus den godes gate 2? Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Hvilke av SiTs studentboliger anbefaler dere forresten? Er så mye å velge mellom. Tenkte å holde meg på rundt 4000 kr/mnd. Lenke til kommentar
operg Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Magnus den Godes gate 2 er billig og sentralt, men ikke akkurat nyoppusset. Bra festkjeller. Bare søk i tråden etter tips om studentbyer, men hvis du vil holde deg til maks 4000 faller nok de mest populære ut. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Er redd Magnus den godes gate kanskje har litt vel dårlig standard. Vet egentlig ikke hvor mye jeg burde bruke på bolig i måneden, og jeg merker det er ganske stor forskjell på standard bare jeg går litt opp i pris. Har foreløpig satt opp søknaden slik etter å ha sett litt rundt, men er fortsatt i tvil på om prioriteringen er ålreit: Ønske nr. Boligtype Boligområde 1 Hybel TRONDHEIM - Lerkendal 2 Hybel TRONDHEIM - Berg Studentby 3 Hybel TRONDHEIM - Klostergata 56 4 Hybel TRONDHEIM - Klostergata 18 5 Hybel TRONDHEIM - Nedre Singsakerslette 6 Hybel TRONDHEIM - Magnus den Godesgt 2 Hadde satt pris på innvendinger Lenke til kommentar
-Stoffer- Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Hos SIT, så er rundt 5000 greit for leie + strøm. Skal du gå på Gløshaugen? I såfall er både Berg, Lerkendal, Klostergata og Nedre Singsakerslette gode studentbyer å bo på. Bor selv på Nedre Singsakerslette og standarden her er god, men størrelsen på hyblene og leilighetene varierer veldig etter hvilket bygg. Ligger veldig sentralt sammen med Klostergata, som har en del lavere standard (men er billigere) mellom Samfundet og Gløshaugen. Lerkendal og Berg er nyere og rundt samme standard, men har gjerne flere personer du deler leilighet med. Disse to er dog på andre siden av Gløs og gir deg lenger vei hjem fra sentrum, men dette er jo en avveining. Synes prioriteringen er grei sånn sett, men selv ville jeg kanskje puttet Nedre Singsakerslette over Klostergata, både pga standard og at det er en større studentby med større sjanse for å få plass på. 1 Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Skal gå på Gløshaugen ja. Flyttet NS over Klostergata da det virket fornuftig. Og takk for inspill, føler meg mye tryggere nå Lenke til kommentar
Balder987 Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Har noen av SiTs boliger induksjonskomfyr? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Hold dere til helvete unna leiligheter og hybler fra Brevik Eiendom / utleie. https://svartelista.wordpress.com/ Det er nok tilbud til at en kan gi hele lista et "pass". Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Har noen av SiTs boliger induksjonskomfyr? Teknobyen har iallfall induksjon. 1 Lenke til kommentar
Calippus Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Hold dere til helvete unna leiligheter og hybler fra Brevik Eiendom / utleie. https://svartelista.wordpress.com/ Det er nok tilbud til at en kan gi hele lista et "pass". Men de som havner i den fella der har det ikke lett for å si det pent. Dessverre er Trondheim kjent for dette, muligens verre enn andre norske "storbyer", men her gjetter jeg og kan ta feil. Tror ting har blitt litt bedre de siste årene, hva tenker dere? Endret 23. april 2017 av Calippus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå