Matsemann Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Ikke velg Nedre Singsakerslette, kollektivene har ikke noe som ligner på stue. De innerst i Korsgata har vel det? Lenke til kommentar
operg Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Vet ikke hva du mener med "innerst", men bodde i 22 A, og der hadde vi kun kjøkken med bord og pinnestoler og null plass til å plassere ting som sofaer og TV (som ser ut til å være vanlig å ha i kollektiver på Berg og Lerkendal). Det var riktignok mer plass i fellesarealet der enn i Singsakerbakken hvor jeg bor nå, men å kalle det stue vil være å overdrive sterkt. Endret 24. februar 2015 av operg Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Noen av kollektivene i Nedre singsakerslette studentby har plass til TV og et par sofaer (sistnevnte står der, og eies av SiT, mens TV er noe man eventuelt må stille med selv). Lenke til kommentar
Haisop999 Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Hva er sjansen for å få SiT hybel som -94 modell og snart andreårsstudent? Har søkt Berg, Lerkendal og Nedre Singsaker, og la inn søknad i midten av januar. Fikk ikke da jeg flyttet opp hit, men denne gangen vil jeg kjempe med nebb og klør for å komme meg på et kollektiv. Endret 17. april 2015 av Haisop999 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Antagelig må søknaden stå en stund ut i neste skoleår før du får noe. Du har i alle fall søkt på store byer, som øker sjansen litt. Lenke til kommentar
Haisop999 Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 (endret) -- Endret 20. april 2015 av Haisop999 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Hvis det er noen ledige rom nå, så ville jeg ringt for å høre. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Er jo ledig på berg nå. Vi har hatt et ledig rom siden 01. februar. Står at det er 31 ledige rom på sit.no/bolig. Lenke til kommentar
MrStetus Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 (endret) Det mye ledig rundt omkring. Hvis du velger innflytting før 1.juni er det gode sjanser for å få bolig. Etter 1.juni er det 96 som har prioritet, og du må trolig vente til utpå høsten før du får noe. Endre innflytting til mai og du har gode sjanser. Dvs, juni er det for sent, kun mai som lar deg komme før 96 Endret 19. april 2015 av MrStetus Lenke til kommentar
MrStetus Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Flytter til Trondheim til høsten, og begynner på Gløshaugen. Ønsker å bo i et sosialt kollektiv, og nærme skole og treningsmuligheter. Er totalt ukjent i Trondheim så vet lite om hvilke områder studenter foretrekker, og hva som er bra områder. Noen som har noen anbefalinger? Teknobyen er et veldig sosialt sted å bo. Vi er ca 100 som deler et stort kjøkken(så godt som aldri kø) og har en stor felles stue. Mye forskjellige fester og alltid et vors du kan henge deg på om du vil. Samtidig er det ikke noe problem å trekke seg unna hvis man føler for det. Ligger rett ved siden av Gløs og nærme trening og samfunnet. Godt miljø blant vi som bor her også. Lenke til kommentar
Haisop999 Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 (endret) -- Endret 20. april 2015 av Haisop999 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Ingen boplikt. Dersom du kan ta over bolig allerede nå, ville jeg ringt - som nevnt før. En telefon er ofte mye mer effektivt enn mail.. 1 Lenke til kommentar
Bollverk Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Har fått tilslag på en hybel via SiT, men slett ikke i den studentbyen jeg ønsket. Jeg vil ikke være kresen, så vær så snill å ikke døm meg, men er det mulig å få omgjort boligområdet? Noen som har erfaring? Ifølge hjemmesiden så har de ledige hybler i studentbyen jeg så på, og jeg er villig til å signere kontrakt nå. Lenke til kommentar
MrStetus Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Har fått tilslag på en hybel via SiT, men slett ikke i den studentbyen jeg ønsket. Jeg vil ikke være kresen, så vær så snill å ikke døm meg, men er det mulig å få omgjort boligområdet? Noen som har erfaring? Ifølge hjemmesiden så har de ledige hybler i studentbyen jeg så på, og jeg er villig til å signere kontrakt nå. Hvilken ønsker du deg, og hvilken fikk du tilslag på? Uansett kan du bare takke nei, og søke på nytt. Velger du innflytting nå så er det fortsatt godt mulighet. Ring Sit og hør hva de tenker. Lenke til kommentar
Bollverk Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Vet ikke hva du mener med "innerst", men bodde i 22 A, og der hadde vi kun kjøkken med bord og pinnestoler og null plass til å plassere ting som sofaer og TV (som ser ut til å være vanlig å ha i kollektiver på Berg og Lerkendal). Det var riktignok mer plass i fellesarealet der enn i Singsakerbakken hvor jeg bor nå, men å kalle det stue vil være å overdrive sterkt. Hvordan er hybelene i Singsakerbakken? Bærer byggene preg av å være gamle? Er det virkelig så ille uten ordentlig stue? Lenke til kommentar
operg Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Byggene er forholdsvis nye. For min del er det ikke noe problem å ikke ha stue -- men du kan nok ikke arrangere vors og det blir antakelig mindre sosialisering med de du bor med en andre steder. Lenke til kommentar
Bollverk Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Åja, trodde det var snakk om de eldre bygningene i retning Samfundet, som ligger i samme gate. Ser det er ledig der, men vet ikke noe om forholdene. Lenke til kommentar
abss Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Fikk tilbud om hybel i 4-manns kollektiv på Voll i går! Hyblene blir visst ferdigstilt i august 2015, så håper dette blir bra :-) Kjekt ettersom jeg ikke kjenner en sjel, og vanskelig å finne en hybel når jeg ikke kan komme på visning. Noen flere som har søkt på de nye hyblene på Voll Studentby? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 (endret) Fikk tilbud om hybel i 4-manns kollektiv på Voll i går! Hyblene blir visst ferdigstilt i august 2015, så håper dette blir bra :-) Kjekt ettersom jeg ikke kjenner en sjel, og vanskelig å finne en hybel når jeg ikke kan komme på visning. Noen flere som har søkt på de nye hyblene på Voll Studentby? Husk å investere i et par gode sko om du har planer om å gå på byen ofte. Endret 21. april 2015 av Horrorbyte 1 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 What he said ^ Det er nok en grei inngang inn i boligmarkedet mens du etter hvert leter etter noe annet. Det er ganske langt utenfor byen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå