Tunky Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 4 etasje - 124 her. Håper det ordner seg. Det var min blokk og etasje ja. Hurra meg rundt. Samme her... blir spennende å se hvilket av kjøkkenene dette skjedde på. Ble dere berørt? Lenke til kommentar
Lycifero Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Anbefales det å melde adresseendring hos posten den første tida når jeg bor midlertidig? Eller kan dette vente til jeg flytter inn på studentby i september? Endret 9. august 2013 av Lycifero Lenke til kommentar
Potetmann Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Må man melde adresseendring i folkeregisteret også eller bare hos posten? Lenke til kommentar
operg Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Hvis du ikke melder adresseendring i folkeregisteret kommer staten til å sende ting som skattekort og selvangivelse til en adresse du ikke bor på. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Men melder du adressendring i folkeregisteret faller enkelte fordeler bort. Slik som mange forsikringer har att barn opp til XX år som ikke bor hjemme også er forsikret. Hos mitt selskap var det til jeg var 21 år. Så gikk da under mamma og pappas skade, innbo, syke, reise osv selv om jeg ikke bodde hjemme. Endret 9. august 2013 av Matsemann Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Ble dere berørt? Jeg ble. Fikk en bedre hybel i samme bygg istedenfor:) Endret 9. august 2013 av RAD1V Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Hos Posten kan man registrere to adresser, slik at post kommer frem på begge adressene. Dersom man prøver å sende noe til en adresse man ikke er registrert på vil posten ofte returnere sendingene, men systemet er ikke perfekt. Posten presterte også å fjerne en av adressene mine uten å si ifra (sende varsel til studieadresse midt i sommerferien), slik at en pakke fra USA ble returnert. Great success... Edit: Innlegg #1000 Endret 9. august 2013 av Salt kjeks Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Meld adresseendring hos posten. Så kan du fylle ut et slikt for hjemadressen din og lever på posten: http://www.posten.no/_attachment/28596/binary/181457?download=true Endret 9. august 2013 av Buddy Dacote Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Meld adresseendring på nett. EDIT: Svaksynte meg så ikke at dette allerede var nevnt, så jeg slang på en lenke. Værsegod. Endret 9. august 2013 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Adresseendring kan gjøres på nett, men det ser ikke ut som du kan gi melding om en tilleggsadresse via nettet. Du bør ikke melde flytting hos folkeregisteret, da går du glipp av stipend, i tillegg til at man ikke er dekket av eventuelle forsikringer som foreldrene har, som nevnt over. Lenke til kommentar
EIFF Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Dersom man prøver å sende noe til en adresse man ikke er registrert på vil posten ofte returnere sendingene, men systemet er ikke perfekt. Huh, er du sikker på det? Jeg har aldri meldt ifra om adresseendring/tilleggsadresse på mine 4 år som student i Trondheim. Likevel er jeg nokså sikker på at jeg har mottatt all post adressert til meg i Trondheim, f.eks. diverse varer jeg har kjøpt på nettet. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Og endrer man folkeregistrert adresse, skatter og stemmer man i Trondheim/Sør-Trøndelag -- for de som bryr seg om sånn. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Ja. Flere brev, et par blader og én pakke ble returnert før jeg oppdaget hvorfor. Dersom de vet adressen er til en studentby kan det jo tenkes de likevel kjører ut posten, da det nok er mange som ikke vet om at man også bør registere adresse nr. 2. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Dere som har bodd hos SiT en stund, hvilke løsninger finnes det for å vaske klær som ikke tåler tørketrommel? Slik jeg skjønner det finnes det ingen tørkestativer på studentbyene, og privat tørking er verboten. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Det er vell ikkje så mange som bryr seg om det forbodet? 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 privat tørking Kjører vi. Hva skal de gjøre? Be meg tørke klærne ute i minusgrader? Dustete "forbud" all den tid de ikke legger til rette for noe annet. Bare man ikke tørker på et lukket rom uten ventilasjon bør det gå fint. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Trodde det var noen saftige bøter for det, men men. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Tørking av tøy inne må unngås, da dette kan medføre mugg- og fuktdannelser. Leietakereoppfordres til å benytte tørketromlene i vaskeriet kostnadsfritt. Beboer kan bli belastet for utbedringer av mugg- og fuktskader. Er alt som står i hybelinnstruksen. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Dere som har bodd hos SiT en stund, hvilke løsninger finnes det for å vaske klær som ikke tåler tørketrommel? Slik jeg skjønner det finnes det ingen tørkestativer på studentbyene, og privat tørking er verboten. Når jeg bodde på studentbyen hadde jeg hyssing tråder som jeg hang opp på tvers av rommet. Jeg vet at det ikke er så sunt for bygget, men klær må tørkes. Man kan jo alltids lufte, det hjelper en del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå