Tunky Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Reisinga med sjøkaptein-utdanninga er veldig gøy i starten, men ikke glem at du kanskje får deg en familie etter hvert. Vet at mange misliker mye reising når de har en familie å tenke på Lenke til kommentar
Maria Therese Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Jeg fikk tilbud om hybel i Trondheim via annonsen i Adressa. Nå er problemet å ta et veivalg om jeg skal flytte nordover for å ta Forkurs på HIST, deretter sivilingeniør utdanning innenfor marinteknikk eller teknisk kybernetikk på NTNU. Eller flytte sørover til Haugesund og ta Nautikkutdanning for å bli Sjøkaptein. Fordelen med Sjøkaptein er at du får oppleve verden, godt betalt, og er ikke stedbundet. Du kan bo globalt. Og at jeg vet at jeg vil greie et nautikk studie. Ulempen er derimot at det er høye helsekrav til sertifikater og slikt. Mens med sivilingeniør så får du reise en del, godt betalt, men er stedbundet. Du må bo i nærheten av der du jobber. Mye kontorjobb og papirarbeid. Også usikker på om jeg vil greie et sivilingeniør studie på NTNU selv om jeg er sikker på at jeg greier å komme inn. Også igjen usikker på om jeg greier å komme inn på den mastergraden etter bachelorgrad som for eksempel undervannsteknologi. Men det å sette inn rubrikkannonse i adressa, det fungerer http://kundeservice.adressa.no/ Hva skrev du i annonsen din? Og fikk du mange tilbud? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Jeg kan ikke poste et bilde av annonsen pga fare for personidentifisering. Du begynner med å si at du søker hybel, og så forteller du kort om deg selv som kjønn, alder, personlighet osv. Det er lurt å si at du ikke røyker, drikker, fester osv. Og legg igjen kontaktinformasjon til slutt. Jeg fikk to tilbud, men måtte avslå det ene ettersom det var upassende. Det som er morsomt her, er at det er utleier som prøver å overbevise deg om å ta hybelen. Ikke omvendt. Det at jeg fikk to tilbud var nok bare flaks, kunne like gjerne ha endt med uten en eneste telefon. Oppdatering: Fikk nettopp enda et tilbud i Trondheim på telefon, så totalt 3 tilbud nå. Endret 4. august 2013 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Jeg skrev omtrent ingenting i selve avisannonsen (bortsett fra hvor jeg var fra, alder og maks pris), men det lå jo ved en finn-kode. I Finn-annonsen skrev jeg langt mer og la ved flere bilder. Men jeg vet det var mange som tok kontakt etter å ha bare sett annonsen i avisen. Fikk flere henvendelser, omtrent en om dagen i rundt en uke etter å ha hatt annonsen i avisen i tre dager. Men det er jo noen uker siden nå. 1 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 De har oppdaga vannlekkasje i den ene blokka i helt nye Lerkendal studentby. Jeg er glad jeg har fått leilighet i en av de andre.... Lenke til kommentar
MadsR Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 De har oppdaga vannlekkasje i den ene blokka i helt nye Lerkendal studentby. Jeg er glad jeg har fått leilighet i en av de andre.... Ææ, håper ikke det gjelder min hybel Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 http://www.universitetsavisa.no/student/article17473.ece Det gjelder 124-blokka. 5 og 6 etasje er verst rammet, og det gjelder mest sannsynlig bare kjøkkenene. De berørte leietakerne får beskjed i morra. Lenke til kommentar
metyo Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 4 etasje - 124 her. Håper det ordner seg. Lenke til kommentar
''' Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Det var min blokk og etasje ja. Hurra meg rundt. 5 Lenke til kommentar
MadsR Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Det var min blokk og etasje ja. Hurra meg rundt. Samme her... blir spennende å se hvilket av kjøkkenene dette skjedde på. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Dere får holde oss oppdatert, tror dere får mail i morra fra SiT: Lenke til kommentar
viktor_fa Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Noen som vet hva man kan regne med å finne av kjøkkenutstyr på et studentkjøkken, og hva man burde ha med? Jeg er litt over gjennomsnittet glad i å lage mat, og skal flytte til Voll studentby hvor jeg deler kjøkken med 6 andre. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Ingenting kjøkkenutstyr på Voll. Er vel ofte en vannkoker og mikrobølgeovn osv men, er umøblert ellers. Lenke til kommentar
viktor_fa Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Ingenting kjøkkenutstyr på Voll. Er vel ofte en vannkoker og mikrobølgeovn osv men, er umøblert ellers. Ok, men er det vanlig å dele kjeler, kjøkkenmaskin, kaffetrakter og sånn? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Det er vel å regne som ganske vanlig ja. Men vil sikkert variere en del på hvor godt man kommer overens med hverandre, og hvor godt andre tar vare på andres utstyr. Og selvsagt hvor ofte det lånes. Endret 6. august 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Lycifero Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Noen som vet om noen gadgets eller "må ha" til hybel? 1 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Noen som vet om noen gadgets eller "må ha" til hybel? Moccamaster, elektronmikroskop, voksenhuske. Vet også om mange som liker riskokere og brødbakemaskiner. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Frityrgryte, stort pizzafat, pizzaskjærer.... Lenke til kommentar
operg Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Tror jeg ville utsatt å skaffe meg frityrgryte. Sjansen for å ende opp med å brenne ned hele studentbyen er stor. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå