hean Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg er fullt innforstått med at det er veldig problematisk å finne hybel, og jeg vil la de som tilbyr hybel få bestemme mitt utdanningsvalg. Får jeg hybel i Trondheim, da blir det forkurs og deretter 5 årig marinteknikk på NTNU, får jeg hybel i Narvik, da blir det forkurs og deretter 5 årig satellitteknologi på HIN, eller om jeg får hybel i Haugesund, da blir det 3 årig Nautikkutdanning hos HSH. Det er ikke i nærheten slikt press på hybelmarkedet i små byene som det er i de store universitetsbyene. Er ikke verre en det Er ille at det skal være slik at det er hvor du får hybel som bestemmer hvilken utdannelse man skal ta... 8 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Oi, det var jeg ikke klar over. Utrolig kjipt for deg. Kanskje førsteposten burde oppdateres med denne infoen til nye studenter 2014? Hepp. 1 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg er fullt innforstått med at det er veldig problematisk å finne hybel, og jeg vil la de som tilbyr hybel få bestemme mitt utdanningsvalg. Får jeg hybel i Trondheim, da blir det forkurs og deretter 5 årig marinteknikk på NTNU, får jeg hybel i Narvik, da blir det forkurs og deretter 5 årig satellitteknologi på HIN, eller om jeg får hybel i Haugesund, da blir det 3 årig Nautikkutdanning hos HSH. Det er ikke i nærheten slikt press på hybelmarkedet i små byene som det er i de store universitetsbyene. Er ikke verre en det Hybler i Narvik får du kastet etter deg, men personlig liker jeg ikke byen. Kan ha noe med at jeg er fra Harstad. Fikk selv fikset leilighet i Trondheim før jeg fikk godkjent plass, lottospill av en annen verden. Kan kanskje være en ide å sette annonse i lokalavisa der nede? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Tricell: Det må være noe av det dummeste noen har skrevet her inne på forumet. Bolig får du, det blir kanskje litt stress i starten, men du får et sted å bo. Jeg oppfordre deg sterkt til å ikke la en sånn ting bestemme hva du utdanner deg som, det er en ganske viktig avgjørelse. 7 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 YES! Nå ble akkurat livet mye enklere. Fikk mail fra SIT om at innflyttingsdatoen på Lerkendal er flytta noen dager frem. Sånn som opplegget egentlig var måtte jeg bodd noen dager på "gata" uten hybel fordi innflytting var et par dager etter studiestart. Men så ordna det seg. 7 Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Noen som vet hvordan tomannsleilighetene i Teknobyen er utstyrt? Hva trenger jeg egentlig kjøpe inn på forhånd? Det står at de er umøblert, men ikke særlig mye mer enn det. De vanlige leilighetene kommer vel med en slags integrert seng/skap, men vet ikke om det gjelder for den jeg har skrevet under på. Noen som vet hvordan det er med bestikk og den slags? Takk for svar. Tenker forresten jeg flytter inn en drøy uke før semesterstart. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Bolig får du, det blir kanskje litt stress i starten, men du får et sted å bo. Hørtes ikke så enkelt ut basert på det jeg har lest både her på forumet og i avisartikler. Ble veldig overrasket da jeg på tirsdag fikk vite at jeg kom inn, så begynte å lete det jeg kunne. Nå har jeg fått fire tilbud på under 24timer. Ett tilbud fra SiT, to fra 'Ønskes Leid' annonser jeg har lagt ut, og ett enda bedre ett via PM her på forumet. Har lest om folk som bor i telt og gymsaler eller dropper skoleplassen på grunn av mangel på hybel. Tror noen har overdrevet litt:P Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Nei, det er absolutt et hektisk marked så nære skolestart, du bør anse deg selv heldig. Interessant at "ønskes leid"-annonser faktisk funker i et utleiers marked -- gratulerer! Lenke til kommentar
Justified Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Noen som vet hvordan tomannsleilighetene i Teknobyen er utstyrt? Hva trenger jeg egentlig kjøpe inn på forhånd? Det står at de er umøblert, men ikke særlig mye mer enn det. De vanlige leilighetene kommer vel med en slags integrert seng/skap, men vet ikke om det gjelder for den jeg har skrevet under på. Noen som vet hvordan det er med bestikk og den slags? Takk for svar. Tenker forresten jeg flytter inn en drøy uke før semesterstart. Du må nok kjøpe både seng/madrass og bestikk selv. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Du må nok kjøpe både seng/madrass og bestikk selv. Takk for svar! Så for meg en tur eller to til IKEA uansett. Lenke til kommentar
bublizz Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg skal flytte inn i en umøblert SiT-hybel, og har hørt at det er garberobeskap der. Men er det noen som vet om skapene vanligvis sitter fast i veggen, eller om de kan flyttes rundt på? Jeg skal forresten bo i Klostergata 56. Lenke til kommentar
operg Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 På min hybel sitter de fast i veggen. Bor riktignok ikke i Klostergata 56. Lenke til kommentar
Justified Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Mest vanlig at de sitter fast i veggen. Lenke til kommentar
Medlem311202 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Ble veldig overrasket da jeg på tirsdag fikk vite at jeg kom inn, så begynte å lete det jeg kunne. Nå har jeg fått fire tilbud på under 24timer. Ett tilbud fra SiT, to fra 'Ønskes Leid' annonser jeg har lagt ut, og ett enda bedre ett via PM her på forumet. Du søkte på tirsdag, og har allerede fått tilbud? Jeg søkte på bl. a. Steinan og Moholt i januar, og har enda ikke fått noe tilbud... Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Du søkte på tirsdag, og har allerede fått tilbud? Jeg søkte på bl. a. Steinan og Moholt i januar, og har enda ikke fått noe tilbud... Den søknaden lagde jeg 6. mai tror jeg. Et par dager før de skrev på bolitorget at det ikke var noen vits å søke lengre, så jeg var ganske heldig tror jeg. Lenke til kommentar
Medlem311202 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Ok, da er det ikke like grusomt. Det ville føles provoserende om ventelisten ikke hadde noen reell betydning. Lenke til kommentar
cupcake Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Visstnok masse ledige hybler på Rosenborg studentby. Litt stiv pris vel og merke, 5900 for en 11 kvm hybel i bofellesskap. http://www.adressa.no/student/article7960047.ece http://www.hybel.no/bolig/rosenborg-studentby-en-helt-ny-studentby-i-trondheim#.UewITIVSI7B Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Jeg har fått tilbud om hybel fra Einar Fasting, han virket veldig seriøs på telefon, er det noen som har opplevd noe negativt eller er det bare å si dra på visning og si ja takk? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Visstnok masse ledige hybler på Rosenborg studentby. Litt stiv pris vel og merke, 5900 for en 11 kvm hybel i bofellesskap. http://www.adressa.n...icle7960047.ece http://www.hybel.no/...im#.UewITIVSI7B Joa, men ser jo veldig fint ut, og alt er jo inkludert. Lenke til kommentar
operg Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Det er ikke bare stiv pris, det er nesten ran. For 5900 kan du bo i hybelleilighet med eget kjøkken og bad praktisk talt oppå Gløshaugen, ikke i en liten hybel på Rosenborg. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå